تدوین سند جامع چشم‌انداز توسعه فرهنگ و هنر اصفهان برای ۵ سال آینده

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه تدوین نقشه راه فرهنگ و هنر یکی از مغفولات استان بود،گفت: سند جامع چشم‌انداز توسعه فرهنگ و هنر برای ۵ سال آینده تدوین شده و از ابتدای سال آینده شهرستان‌های استان بر اساس این سند فعالیت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین «رمضانعلی معتمدی» در سفر به شهرستان خمینی شهر با حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد موسوی» امام جمعه خمینی شهر دیدار و گفتگو کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه تدوین نقشه راه فرهنگ و هنر یکی از مغفولات در استان بود است، اظهار داشت: در همین راستا سند جامع چشم انداز توسعه فرهنگ و هنر برای 5 سال آینده تدوین شده است و از ابتدای سال آینده همه شهرستان های استان بر اساس این سند فعالیت های خود را انجام خواهند داد.

 

حجت الاسلام معتمدی با تاکید بر اینکه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه سیاست گذاری و تولی گری در حوزه فرهنگ و هنر را دارند، گفت: نهادهای مردمی و بخش خصوصی در واقع مجریان سیاست های کلان فرهنگی در کشور هستند.

 

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد موسوی» به اهمیت سند چشم انداز توسعه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند: «پیروزی با دوراندیشی حاصل می شود» و اینکه این سند در استان تدوین شده است و برای آینده فرهنگی این استان هدف گذاری شده است، قابل تحسین است.

 

امام جمعه خمینی شهر با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها باید چشم انداز آینده خود را ترسیم کنند، اظهار داشت: اینکه برخی اوقات کارها گره می خورد به علت روزمرگی برخی مسئولان است ولی وقتی یک برنامه مدون تدوین شود که مدیران بعدی هم، همان مسیر را ادامه دهند قابل ارزش است.

 

حجت الاسلام موسوی به اهمیت آینده نگری در همه حوزه های کشور اشاره کرد و گفت: برنامه مدون فرهنگی، هنری و دینی نیاز امروز شهرستان خمینی شهر هم هست و باید از برنامه های جزیره ای پرهیز کرد و با همدلی و اتحاد از ظرفیت همه نهادها بهره برد و بین آنها هم افزایی به وجود آورد.

 

گفتنی است این نشست با حضور «اصفر مختاری» مسئول امور شهرستان های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، آوینی رئیس حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و «نوید توکلی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمینی شهر برگزار شد.

 

حضور در شواری فرهنگ عمومی شهرستان خمینی شهر، دیدار با فرماندار، بازدید از سینما فرهنگ، نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و نشست با همکاران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمینی شهر از دیگر برنامه های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در سفر به شهرستان خمینی شهر است.

 

کد خبر 1028238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha