بچه های مسجد همیار محیط زیست می شوند/ توجه به فعالیت های فرهنگی محور فعالیت رسانه ای خبرگزاری شبستان است

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه فرهنگ سازی و نشر فعالیت های فرهنگی یک از محورهای اصلی رسالت رسانه ای خبرگزاری شبستان است، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت بسیاری خوبی در راستای حفاظت از محیط زیست دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام صبح امروز(۲۹ بهمن) در بازدید مدیرکل محیط زیست استان از خبرگزاری شبستان دفتر ایلام، اظهار کرد: استان ایلام با تنوع آب و هوایی ویژه ای که دارد  یک از مناطق بکر از نظر محیط زیست در کشور است.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با اشاره به وظابف و رسالت خطیر محیط زیست در عرصه های مختلف، ابراز کرد:  فعالیت ها و برنامه ها سازمان محیط زیست در بحث سلامتی مردم و حفظ محیط زیست انسان، طبیعت و گونه های مختلف جانوری کاملا مشهود است.

 

وی  یادآور شد: حفظ اکوسیستم های مختلف در سطح استان با  تلاش محیط زیست استان به خوبی در حال انجام است و مقابله با خاطیان محیط زیست به عنوان یکی از وظایف و رسالت های این سازمان همواره در صدر اخبار قرار دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام تصریح کرد: خبرگزاری شبستان نیز بنابر رسالت خود در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگی، در تلاش است که با پوشش اخبار  سازمان محیط زیست و تعامل با این سازمان، نقش فرهنگی خود را در راستای حفاظت از محیط زیست به انجام برساند.

 

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مسجد در گستره جغرافیای استان در مناطق شهری و روستایی استان فعالیت دارند، افزود: اعضای این کانون های فرهنگی و  هنری مساجد همه از قشر جوان هستند و این ظرفیت و پتانسل در بین بچه های مسجد  در مناطق روستایی  و عشایری استان به عنوان عضو افتخاری سازمان محیط زیست وجود دارد که همیار این سازمان در راستای حفظ محیط زیست باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه توسعه و ترویج فرهنگ  حفاظت از محیط زیست نقش مهمی در راستای مامویت های محیط زیست دارد، بیان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند در زمینه اجرای برنامه ها و فعالیت های سازمان محیط زیست، فرهنگ حفاظت از محیط زیست اجرای برنامه های آموزشی فعالیت داشته باشند و این آمادگی در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری وجود دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بیان کرد در حال حاضر ۲۴ هزار نفر از جوانان و نوجوانان استان با ثبت نام در سامانه بچه های مسجد عضو کانون های فرهنگی و هنری هستند، یادآور شد: بازدید از مراکز و مناطق محیط زیست، موزه های محیط زیست استان و مناطق حفاظت شده، برگزاری اردوهای یک روزه با حضور بچه های مسجدی می تواند در زمینه فرهنگ سازی و کمک به حفاظت از محیط زیست موثر باشد.

 

چراغی پور بیان کرد: خبرگزاری شبستان بر مبنای کار فرهنگی و دینی شکل گرفته است و با وجود آقای پیرانی در استان، این خبرگزاری در طول سالیان گذشته با پوشش اخبار و رویدادهای مختلف  سعی در فرهنگ سازی داشته است و  پرداختن به فرهنگ حفاظت از محیط زیست هم در دستور کار این خبرگزاری قرار دارد.

 

مدیر دفتر خبرگزاری شبستان در استان ایلام نیز در این دیدار با تقدیر از حضور مدیرکل محیط زیست استان در مجموعه خبرگزاری شبستان، اظهار کرد:  خبرگزاری شبستان با محوریت برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و دینی و سایر حوزه ها، سعی در پوشش به موقع، سریع و در کمال صحت اخبار و رویدادهای استان را دارد و امانت داری و رعایت اصول حرفه های اخلاق رسانه ای در صدر اولویت های خود قرار داده است.

 

«عظیم پیرانی» بیان کرد: خوشبختانه با تعامل و همکاری های نهادها، ادارات و دستگاه های اجرایی استان این خبرگزاری در استان توانسته است رسالت اطلاع رسانی خود را در چارچوب رسالت حرفه ای و رسانه ای خود به انجام برساند و  این تعامل نیز با سازمان محیط زیست استان در راستای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست دو چندان است.

 

وی با اشاره به اینکه مجموعه خبرگزاری شبستان در حال حاضر در مرکز استان و سایر شهرستان های استان با داشتن خبرنگار حق التحریر فعالیت رسانه ای گسترده ای دارد، خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان می توانند به عنوان پایگاه های مهم فرهنگ ساز در راستای حفاظت از محیط زیست در سطح استان فعالیت داشته باشند و این مهم یک ظرفیت بالقوه در این راستا است.

 

کد خبر 1028350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha