کمک ۹۷ میلیارد تومانی مردم قزوین به کمیته امداد

حق گویان گفت: طی سال جاری ۹۷ میلیارد تومان مشارکت و کمک های مردمی داشتیم که این عدد در سال گذشته ۶۷ میلیارد تومان بوده که رشد کمک های مردمی را شاهد هستیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مهرعلی حق گویان» در جلسه شورای زکات استان که امروز (چهارشنبه ۲۹ بهمن) در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزار شد، بیان کرد: کمیته امداد استان قزوین نزدیک به ۶۲ هزار نفر را تحت حمایت دارد و ۳۰ هزار نفر هم کمک های موردی دریافت می کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: از مجموع افراد زیرپوشش ۵۳ درصد به دلیل فوت سرپرست خانوار، ۲۹ درصد سالمند، ۱۱ درصد به علت متارکه و طلاق و یک درصد خانواده زندانیان هستند.

 

وی عنوان کرد: ۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز و ۵ هزار یتیم و فرزندان محسنین در استان زیرپوشش این نهاد حمایتی هستند و ۴۰ درصد مددجویان در مناطق محروم حضور دارند.

 

حق گویان اعلام کرد: بحث مهمی که در کمیته امداد داریم، توسعه مشارکت های مردمی در سطح استان بوده که طی سال جاری ۹۷ میلیارد تومان مشارکت و کمک های مردمی داشتیم که این عدد در سال گذشته ۶۷ میلیارد تومان بوده که رشد کمک های مردمی را شاهد هستیم.

 

وی توضیح داد: یکی از بحث های مهمی که در استان دنبال می کنیم، توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است که امروز ۶ هزار و ۶۰۰ نفر مشغول به کار شده و اشتغال برایشان ایجاد شده که این عدد در سال گذشته ۳ هزار و ۶۷۵ نفر بود و امروز رتبه اول کشوری در استان داریم که با همدلی در استان این کار رقم خورده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: همچنین در طرح های دانش بنیان و خلاق در استان رتبه اول کشوری و در مهارت آموزی و آموزش فنی و حرفه  رتبه دوم را کسب کردیم.

 

وی اعلام کرد: اعطای وام های قرض الحسنه به نیازمندان از دیگر اقدامات در کمیته امداد است و وام های کسب و کار و دانشجویی پرداخت کردیم که این رقم تا پایان سال به ۵۰ میلیارد تومان می رسدو

 

حق گویان با اشاره به پرداخت زکات در استان اظهار کرد: ۸۲۰ روستا در استان داریم که دارای سکنه هستند که ۶۰۰ روستا محصولات شان مشمول زکات واجب و مستحبی می شود که ۵۱۰ روستا پرداخت کننده زکات واجب و مستحبی هستند.

 

وی یادآور شد: تاکنون بیش از ۲۶ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که نسبت به سال گذشته که این رقم ۲۰ میلیارد تومان بوده بیش از ۱۸  درصد رشد داشتیم.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطر نشان کرد: از مجموع زکات جمع آوی شده، نزدیک ۱۹ میلیارد تومان در امور محرومان هزینه می شود که بالغ بر ۷۳ درصد درآمد زکات را شامل می شود که در بخش تحصیل، جهیزیه، آزادی زندانیان، احداث مسکن، تعمیرات و بازسازی خانه های نیازمندان و اطعام و تهیه بسته های معیشتی برای افراد نیازمند هزینه شده است.

 

وی گفت: ۲۷ درصد زکات جمع آوری شده هم در بخش عمرانی هزینه می شود که شامل احداث و تعمیر مساجد، خانه عالم و غسالخانه و تعمیر حسیینه و ۳۸ مورد پروژه بوده است.

کد خبر 1028396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha