ساخت مستند «وصف حماسه ها» با همت کانون روستای شهدای تکه نهاوند

سهرابی گفت: با همت کانون فرهنگی هنری روستای شهدای تکه نهاوند مستند «وصف حماسه ها» از زبان حجت الاسلام عباسعلی مغیثی امام جمعه شهرستان نهاوند تولید شد.

«علی سهرابی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: نزدیک به 4 دهه  است که حجت الاسلام  «عباسعلی مغیثی» در راس نماز جمعه شهرستان نهاوند  قرار گرفته است و ساخت مستند «وصف حماسه ها» با هدف شناخت و آشنایی نسل جوان با مقاومت و حماسه های مردم نهاوند و همچنین شناخت بیشتر زندگی ساده و فضایل اخلاقی عارف بزرگ حجت الاسلام مغیثی امام جمعه نهاوند است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری روستای شهدای تکه نهاوند افزود: از دلایل حدود 40 سال ماندگاری حجت الاسلام مغیثی در شهرستان به گفته افرادی که شناخت قابل استنادی از وی دارند می توان به دوری وی از سیاسی و جناح بازی ، ساده و بی آلایش بودن وی می توان اشاره کرد.


وی ادامه داد: حجت الاسلام مغیثی جزو سه امام جمعه کشور است که هنوز با حکم امام خمینی (ره) بعنوان امام جمعه فعالیت دارد.


گروهی هم از حجت الاسلام مغیثی بعنوان ناجی و محور وحدت شهرستان یاد می کنند اینکه بارها رفتار بی مهابای گروهها و افراد سیاسی شهر را در آستانه تنش و بحران های جبران ناپذیری قرار می داد که تدبیر و دور اندیشی وی ، شهرستان را از هر چالشی روسفید می کرد.
 

حکم انتصاب حجت‌الاسلام مغیثی از طرف امام خمینی (ره) برای امامت جمعه شهر نهاوند، بعد از شهادت آیت‌ا... حیدری نخستین امام‌جمعه نهاوند صادر شد.


 
حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا متولد ۱۳۳۰ صادره از تجریش تهران ، دوران طفولیت و تحصیلات ابتدایی خود را در روستای مغيثه از توابعه سبزوار گذراند و پس از آن برای تحصیل در حوزه علمیه به سبزوار عزیمت کرد و بعد از ۲ سال به مشهد رفت در سال ۱۳۵۰ در مشهد ازدواج کرد.

 

و بعد از ۳ سال به قم منتقل شد و تا سال ۱۳۵۷ در تحصیل علوم دینی و خارج فقه و اصول مشغول و  بعد از سال ۵۷ و با پیروزی انقلاب ۲ سال در پایگاه وحدتی دزفول در عقیدتی سیاسی خدمت کرد و سپس به دلایلی به قم برگشت و از فروردین سال ۶۱ که با آیت اله نوری همدانی به نهاوند آمد در سمت امامت جمعه نهاوند است."
 

کد خبر 1028405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha