هدف حضور شهید سلیمانی در جبهه مقاومت مبارزه با نفاق و استکبار بود

معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به تاسی حاج قاسم به شهدای کربلا در مبارزه با نفاق و استکبار؛ گفت: ایشان با بصیرتی که داشت تشخیص داد پیکان مقابله با جهان اسلام در عراق و سوریه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ احمدرضا پیش بین، چهارشنبه(۲۹ بهمن) در وبینار" ایثار و شهادت" چهارمین جشنواره درون دانشگاهی(علمی کاربردی) با عنوان "رویش" به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب که به صورت وبینار از گلزار شهدای کرمان برگزار شد؛ دانشگاه جامع علمی کاربردی را انقلاب اسلامی دانست.

 




معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ۱۱۰ تن از شهدای کشور که هفت نفر آنان از استان کرمان است را از خانواده دانشگاه جامع علمی کاربردی دانست و گفت: در این دوره از جشنواره رویش، آثار متعددی به دبیرخانه رسید که امروز این وبینار در خصوص ایثار و شهادت برگزار می شود.
 

 



وی کرمان را مهد شهادت و ایثار عنوان کرد و با اشاره به فرازی از زیارت اربعین و ذکر این مطلب که نفاق و استکبار در آن زمان هم مطرح بود؛ اظهار کرد: برای سرداران ما از جمله حاج قاسم بسیاری از فرصت ها فراهم بود اما در سوریه و لبنان دنبال چه بود؟

 




پیش بین ادامه داد: ایشان با بصیرتی که داشت تشخیص داد پیکان مقابله با جهان اسلام در آن منطقه است و در روایات هم داریم در آخرالزمان این اتفاقات می افتد لذا اینجا است که می بینیم این بزرگواران چه کار عظیمی کردند.

 

 



وی با تصریح به اینکه مسیر اولیای الهی همیشه در تقابل با جهل و جهالت بوده که جهل را تعبیر به "معدن کل شر" کردند؛ تصریح کرد: اما تفاوتی در جهل این زمان با آن زمان وجود دارد و جاهلیت اُخری به مراتب بدتر از جاهلیت اولی است.

 




معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور توضیح داد: دامنه جاهلیت اولی(در صدر اسلام) اینقدر وسیع و شبهات عمیق و حق و باطل با هم مخلوط نبود اما‌ امروز جاهلیتی که در این جهان متمدن می بینیم، یکی از جاهایی که پیکان حمله آنها است دانشگاه و جوانان و آینده سازان است.

 

کد خبر 1028428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha