تحریم طرح مرور برنامه ضد تروریستی دولت انگلیس از سوی گروه های حقوق بشری

گروه های مدافع حقوق بشر متعهد شده اند كه در اعتراض به انتصاب «ویلیام شاكروس» به عنوان رئیس برنامه بازدارنده ضد تروریستی طرح مرور برنامه ضد تروریستی دولت را تحریم کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «عرب نیوز»، گروه های مدافع حقوق بشر متعهد شده اند كه در اعتراض به انتصاب «ویلیام شاكروس» به عنوان رئیس برنامه بازدارنده ضد تروریستی طرح مرور برنامه ضد تروریستی دولت را تحریم کنند.

 

ماه گذشته شاکراس  که بین سالهای 2012 تا 2018 میلادی ریاست کمیسیون خیریه را بر عهده داشت رئیس این برنامه شد و این تصمیم به دلیل اظهارات قبلی وی در مورد اسلام مورد انتقاد قرار گرفت.

 

در بیانیه ای مشترک ، ائتلافی متشکل از 17 گروه حقوق بشری  از جمله «لیبرتی» ، «سازمان عفو ​​بین الملل» و « Runnymede Trust» اعلام کردند که انتصاب وی به معنی بی توجهی به این برنامه جنجالی است.

 

منتقدان مدتهاست خواستار تحقیق مستقل در مورد برنامه بازدارنده ضد تروریستی دولت انگلیس هستند.

 

آنها استدلال می کنند که این برنامه تبعیض علیه مسلمانان را تشویق می کند و آزادی بیان را خفه می کند.

 

این برنامه مدارس ، زندان ها و مقامات را ملزم می کند تا نگرانی در مورد افرادی که در معرض خطر افراط  گرایی هستند را عنوان کند اما در حقیقت مسلمانان را هدف قرار داده است.

 

طرح مرور یا بررسی این برنامه در ژانویه 2019 اعلام شد، اما این برنامه با تأخیرهایی روبرو شد و انتصاب شاكروس به عنوان رئیس این برنامه پس از «لرد کارلیل »، اولین انتخاب برای هدایت برنامه که در سال 2019 به دلیل یک چالش حقوقی از سوی یکی از گروه های حقوق بشری مجبور به استعفا شد  13 ماه طول کشید .

کد خبر 1028431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha