سامانه جامع اسناد دفاع مقدس سال آینده راه اندازی می شود/ وجود ۷۰ میلیون سند از دوران دفاع مقدس

سردار علامتی با اشاره به پیش بینی راه اندازی سامانه جامع اسناد دفاع مقدس در سال آینده، گفت: در حوزه دفاع مقدس تا به حال اسناد زیادی در سازمان های لشکری و کشوری جمع آوری شده که حدود ۷۰ میلیون سند دفاع مقدس داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار غلامرضا علامتی، چهارشنبه(۲۹ بهمن) در حاشیه زیارت مزار شهید سلیمانی و یاروفادارش شهید حسین پورجعفری در جمع خبرنگاران از شهید سلیمانی به عنوان یار وفادار امام حسین یاد کرد که مکتب حاج قاسم هم برآمده از دل مکتب امام حسین علیه السلام است.


رییس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس شاخصه های این مکتب را ایثار و گذشت و فداکاری  و آرزو در این مکتب را شهادت عنوان کرد که برای کسانی است همه هستی خود را خاضعانه و بدون غلو فدا کردند.


وی با بیان اینکه حاج قاسم مزد تلاش ها و مجاهدات ها و خشوع خود را با شهادتی گرفت که گرفت که در کربلا صحبت از آن می شود که همان اربا" اربا بود؛ اظهار کرد: امروز عزتمندانه از او یاد می شود و از او استمداد می کنند و مزارش ملجا عاشقان است.


سردار علامتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حاج قاسم خود پایه گذار موزه دفاع مقدس کرمان بود و اسناد زیادی جمع آوری شده و شکل گرفته تا نقش همه کسانی که در دفاع مقدس و مدافعین حرم بودند، شکل بگیرد؛ تصریح کرد: با توجه به اینکه حاج قاسم می گوید جامعه آخرالزمانی را در دفاع مقدس دیدیم لذا باید کاری کنیم آن رفتارها و کردارها را جمع آوری کنیم و به جامعه نشر بدهیم.

 



وی ادامه داد: در جهت اسناد مربوط به شهید سلیمانی تلاش های خوبی در کرمان و تهران انجام می شود و سپاه و ارتش و حفظ آثار و موزه مقاومت تهران و مکتب حاج قاسم به صورت خاص کار می کنند؛ در  اسناد حوزه دفاع مقدس منعی برای انتشار نیست اما درباره اسناد مقاومت با توجه به در نظرگرفتن ملاحظات؛ اسناد طبقه بندی و منتشر می شود.
 


سردار علامتی با اشاره به پیش بینی راه اندازی سامانه جامع اسناد دفاع مقدس در سال آینده، گفت: علاقه مندان می توانند عکس ها و اسناد خود را در آن سامانه نیز بارگزاری کنند‌




وی اظهار کرد: در حوزه دفاع مقدس تا به حال اسناد زیادی در سازمان های لشکری و کشوری جمع آوری شده که حدود ۷۰ میلیون سند دفاع مقدس داریم که مقداری از آنها سامان دهی شده و مقداری نیازمند سامان دهی است که تا پایان ۱۴۰۴ ساماندهی و در اختیار مردم قرار می گیرد.
  

کد خبر 1028504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha