​کشف محموله قاچاق پرندگان مهاجر توسط یگان حفاظت گیلان

اکبری‌پور با بیان اینکه خرید و فروش و عرضه پرندگان مهاجر و حمایت شده ممنوع است گفت: محموله قاچاق پرندگان مهاجر توسط پرسنل یگان حفاظت استان گیلان کشف شد.

«ساسان اکبری‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ممنوعیت هرگونه خرید و فروش و عرضه پرندگان مهاجر و حمایت شده و برخورد با متخلفان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: محموله قاچاق پرندگان مهاجر با تلاش پرسنل یگان حفاظت استان گیلان کشف شد.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان در مورد کشف محموله قاچاق پرندگان مهاجر بیشتر توضیح داد و عنوان کرد: ظهر امروز یگان حفاظت محیط‌زیست استان گیلان با حضور و همکاری پرسنل زحمت‌کش نیروی انتظامی قاچاقچیان پرندگان مهاجر را شناسایی و رهگیری کردند.

 

اکبری‌پور تصریح کرد: با تلاش عوامل یگان حفاظت محیط زیست گیلان و نیروی انتظامی این پرندگان زیبا و حمایت شده از مخفیگاه قاچاقچیان که جهت فروش و انتقال به استان‌های مجاور در حال ارسال بودند توقیف شد.

 

وی با تاکید بر اینکه پرندگان حمایت شده جهت تیمار و رهاسازی مجدد به اداره کل محیط‌زیست استان گیلان انتقال داده شدند اضافه کرد: پرسنل یگان حفاظت محیط زیست گیلان بر اساس ضوابط اعلام شده با متخلفان شکار و زنده‌گیری پرندگان مهاجر و حمایت شده برخورد قانونی می‌کند.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان گونه‌های پرندگان کشف شده را هم تشریح کرد و یادآور شد: 10 قطعه فلامینگو، 18 قطعه مرغابی و خوتکا و 2 قطعه قو با تلاش پرسنل یگان حفاظت محیط زیست گیلان از منزل پرنده فروش متخلف در شفت کشف و ضبط شد.

 

اکبری‌پور همکاری مردم و جوامع محلی با عوامل یگان حفاظت محیط‌زیست برای شناسایی متخلفان و حفظ گونه‌های پرندگان مهاجر و حمایت شده را مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: پناهگاه حیات‌وحش امیرکلایه، تالاب بین‌المللی انزلی و پارک ملی بوجاق کیاشهر را از جمله مناطقی در گیلان است که میزبان پرندگان مهاجر هستند. 

کد خبر 1028572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha