جشن بزرگ میلاد امام علی برگزار می شود

جشن بزرگ میلاد مولای متقیان امام علی به همت هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی تبریز برگزار خواهد شد.

«حسین افتخاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: همزمان با شب میلاد اسوه پهلوانی، حیدر کرار، مولای متقیان حضرت علی(ع) مراسمی با حضور مسؤولان استانی و فعالان ورزشی استان برگزار خواهد شد.

 رئیس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی کلانشهر تبریز با بیان این‌که مراسم با هدف گرامیداشت میلاد امیرالمؤمنین علی(ع) و تجلیل از پهلوانان زورخانه های شهر تبریز برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر آل هاشم،  نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و دیگر مقامات استان همراه خواهد بود.

افتخاری با بیان این‌که قرار است کیک دو هزار نفری نیز به بهانه این مراسم پخت شود، گفت: برنامه به همت هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی کلانشهر تبریز، چهارشنبه هفته آینده بعد از نماز مغرب و عشاء در محل زورخانه علی ابن ابی طالب تبریز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

رئیس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی کلانشهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود حضرت علي(ع) را الگوي مروت و جوانمردي براي تاريخ بشريت دانست و اظهار داشت: مولای متقیان همان امام رئوفی است كه در ميدان نبرد و دفاع از اسلام بي‌نظير بود و هيچگاه به دشمن پشت نمي‌كرد و در عين حال بخاطر شادی دل يتيمان هميشه به فكر محرومين و نيازمندان بود.

وی حضرت علی علیه السلام را الگوی تمام عیار ورزشکاران و پهلوان کشتی دانست و تاكيد كرد: حضور نوجوانان و جوانان در كنار پيشكسوتان ورزش باستاني، مي تواند بهترين الگو در راستاي آموختن رسم مردانگي و پهلواني در جامعه و مروج اخلاق و منش افتادگي براي اين قشر آينده ساز باشد.

کد خبر 1028685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha