راه اندازی ۲ اردوگاه اضطراری سرپوشیده در سی سخت توسط جمعیت هلال احمر

قوسیان مقدم گفت: چادرهای امدادی دیشب به سی سخت ارسال و رسیده است و ۲ اردوگاه اضطراری در سالن سرپوشیده برای راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد حسن قوسیان مقدم»، امروز (پنج شنبه 30 بهمن) در سفر به استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: هدف از سفر به ساتان فارس که از 28 بهمن آغاز شده افتتاح چند پروژه امدادی و سرکشی به پروژه های تجاری جمعیت هلال احمر فارس بوده است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور افزود: تا امروز نیز از انبار امدادی در شهرستان های داراب، کازرون و مهر انجام شده و از فضاهای جمعیت هلال احمر و خانه های هلال در شیراز بازدید شده است و همچنین با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز دیدار کردیم.

وی اضافه کرد: در یکم اسفند نیز در این سفر از تاسیسات جمعیت هلال احمر در جهرم و لار بازدید خواهد شد و در این سفر یکی از اهداف ما تاکید بر توسعه خانه های هلال در روستاهای استان فارس بوده است.

قوسیان مقدم با تاکید بر اهمیت خانه های هلال بیان کرد: خانه های هلال در روستاها به عنوان شعبه کوچک جمعیت هلال احمر، طرح جدیدی در جمعیت هلال احمر کشور به شمار می روند که در موقع حوادث و بحران هایی همچون زلزله در ارائه آمار حوادث در اسرع وقت نقش مهمی ایفا می کنند و در این سفر به استان فارس  110 خانه هلال در روستاهای فارس افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به زلزله روز گذشته در سی سخت گفت: 121 روستا در سی سخت درگیر زلزله شده اند و از 10 شب دیروز تا بامداد امروز در حال پیگیری و بررسی و ارزیابی خسارت ها هستیم و بخشی که در کهگیلویه و بویر احمد بوده خسارت سنگینی در روستاها در پی نداشته است و تا کنون آماری از تلفات جانی گزارش نشده است و 44 مصدوم داریم که مورد درمان قرار گرفته اند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: ریزش سقف خانه ها در این زلزله ناچیز بوده و بیشتر حیاط و محوطه ها ریزش کرده و یا دیوارها ترک خورده اند و چادرهای امدادی دیشب به سی سخت ارسال شده و رسیده است و 2 اردوگاه اضطراری در سالن سرپوشیده راه اندازی شده که البته بیشتر مردم در حیاط خانه های خود و یا خودروهایشان مستقر بودند.

وی اعلام کرد: در پی وقوع این زلزله 14 هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفته اند که امداد و نجات به سرعت از زمان وقوع حادثه به بخش درگیر در اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد آغاز شد و همچنان برای ارسال چادر و نایلون پوششی برای چادرها به دلیل بارندگی ادامه دارد.

 

 

کد خبر 1028779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha