کشاورزان، محصولات را با توجه به شرایط اقلیمی کشت کنند

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: کشاورزان، محصولات را با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان کشت کنند.

«مهران حیاتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: کشاورزان، محصولات را با توجه به شرایط اقلیمی کشت کنند تا عملکرد تولید بیشتر داشته و دچار خسارت نشوند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان ادامه داد: به کشاورزان این شهرستان توصیه می شود محصولات جایگزین و مناسب شرایط اقلیمی از جمله چغندرقند و حبوبات کشت کنند.

 

حیاتی بیان کرد: با توجه به روند کشت پیاز در سال جای پیش بینی می شود سطح کشت در سال جاری نیز مانند سال زراعی گذشته در استان بالا بوده که با توجه به مشکلات بازرگانی، صادر نشدن این محصول، قیمت پایین آن، آب بر بودن محصول، هزینه های کشت و مبارزه با بیماری های پیاز به کشاورزان توصیه می شود کشت محصولات جایگزین اقدام کنند.

 

وی عنوان کرد: سطح زیر کشت پیاز در این شهرستان سال گذشته، 115 هکتار بود که از این میزان 4 هزار و 720 تُن محصول برداشت شد و امسال پیش بینی می شود 200 هکتار اراضی این شهرستان پیاز کشت شود.

 

وی تصریح کرد: همچنین امسال در سطح ۹۳۰ هکتار چغندر قند در این شهرستان کشت شده بود که میانگین تولید در هر هکتار ۴۵ تُن بود و در مجموع کل، ۴۲ هزار تُن محصول از زمین های کشاورزی این شهرستان برداشت شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت حبوبات این شهرستان شامل نخود، لوبیا و عدس در مجموع کل هزار و 450 هکتار با تولید 745 هکتار در سال است.

 

شهرستان شیروان افزون بر 105  هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

کد خبر 1028786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha