برپایی اردوگاه‌های اسکان اضطراری در شهر زلزله زده سی سخت

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور با بیان این که در پی زلزله سی سخت، اردوگاههای اسکان اضطراری برپا شده است، گفت: تا این لحظه ۴۷ نفر در زلزله شهر سی سخت مصدوم شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز پنج شنبه (۳۰ بهمن) «محمد حسن قوسیان مقدم»، اظهار کرد: ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه شب گذشته زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ در مقیاس ریشتر، شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند.

 

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور، تصریح کرد: از همان ابتدا تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر به محل زلزله اعزام شدند و در ارزیابی اولیه مشخص شد این زلزله تلفات جانی به همراه نداشته است.

 

وی افزود: امدادگران و نجاتگران در قالب ده تیم تقسیم شدند و تمامی مناطق شهر سی سخت و روستا‌های اطراف را ارزیابی کردند و پس از پایان ارزیابی مشخص شد، این زلزله ۴۷ مصدوم برجای گذاشته است که اکثر آنها به صورت سرپایی مداوا شدند.

 

 
قوسیان مقدم اذعان کرد: با همکاری مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد، اردوگاههای اسکان اضطراری در شهر سی سخت برپا شده است، اما به دلیل ویروس کرونا، مردم از رفتن به دو اردوگاه اسکان اضطراری اجتناب کرده و تمایل دارند نزدیک محل سکونت خود باشند.

 

 

دبیر کل جمعیت هلال احمر، با بیان این که خسارت‌های وارد شده مالی بوده است، خاطر نشان کرد: اقلام امدادی در حال توزیع است و تا بعد از ظهر امروز تمامی مناطق زلزله زده تحت پوشش جمعیت هلال احمر قرار می‌گیرد.

 
کد خبر 1028854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha