انجام تمام امور زندگی در جهت رضای الهی ویژگی بارز آیت الله فاضلیان بود

آیت الله شعبانی گفت: اخلاص، تقوا، مردمی بودن، علم آموزی توام با عبادت و انجام تمام امور زندگی در جهت رضای الهی از ویژگی های بارز آیت الله سید رضا فاضلیان بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله «حبیب الله شعبانی»  ظهر امروز (30 بهمن) در مراسم بزرگداشت آیت الله «سیدرضا فاضلیان» در مجتمع بوعلی سینای همدان برگزار شد، گفت: حسرت از دست دادن فقیه و عارف بزرگ آیت الله فاضلیان را به خانواده روحانیت تسلیت عرض میکنم.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان افزود: عارفان و چهره های پر افتخاری در طول تاریخ در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین استان همدان تربیت و پرورش یافته اند.

 

وی ادامه داد: اگر مقبره عالم ربانی آیت الله فاضلیان در همدان بود خود باعث هدایت نسل جوان و بسیاری از اقشار مختلف جامعه بود چرا که عارفان بزرگ حتی  مزار شان هدایت گر است.

 

وی اظهار داشت: اخلاص در عمل، مردمی بودن، علم آموزی در کنار تزکیه نفس، توجه به احکام الهی و عمل به آنها  و ارتباط صمیمی و حل مشکلات مردم از ویژگی های برجسته اخلاقی این عارف بزرگ بود.

 

آیت الله شعبانی گفت: عالمان دین رسالتی الهی دارند و دانش و معرفت برآمده از سرچشمه وحی و علم الهی است که سیراب کننده جان آدمیت و تعالی بخش روح انسان  است.

 

وی افزود: عالمان دین با نشر معارف الهی، انسان‌ها را به کعبه مقصود سوق داده و  نسیم عشق الهی را در ترسیم نظام توحیدی دانسته و در این رویکرد است که در سنت الهی، عالمان را وارثان انبیا معرفی کردند.

 

کد خبر 1028859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha