لیله الرغائب شب پاداش و عطای فراوان است

حجت الاسلام راشدی نوری با بیان اینکه در اسلام میان شب ها و روزهای سال ایام و ساعاتی وجود دارد که نسبت به آن توجه خاص و ویژه ای شده است گفت: لیله الرغائب شبی با پاداش و عطای فراوان است.

حجت الاسلام «محمدمهدی راشدی نوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه سرا با بیان اینکه ماه رجب در میان ماه های سال از فضیلت و عظمت ویژه ای برخوردار است اظهار کرد: در میان روزها و شب های ماه رجب، ساعات و اوقاتی است که دارای فضیلت ویژه ای است.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه اولین شب جمعه ماه رجب که به آن لیله‌الرغائب می گویند فضیلتش از تمام ایام، ساعات و اوقات این ماه بیشتر است افزود: باید مومنان به فضایل این شب بیشتر توجه کنند و از پاداش فراوان آن بهره مند شوند.

 

وی با بیان اینکه در اسلام میان شب ها و روزهای سال ایام و ساعاتی وجود دارد که نسبت به آن توجه خاص و ویژه ای شده است گفت: شب و روز مبعث پیامبر یکی از این روزهاست که همه مسلمانان در این روز اعمال فراوانی را معتقدند اما برخی از روزها و شب های سال نزد شیعیان دارای ارزش خاص است که یکی از آن شب ها لیله الرغائب است.

 

حجت الاسلام راشدی نوری تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمود:از اولین شب جمعه ماه رجب غافل نباشید که فرشتگان آن را لیله الرغائب نامگذاری کرده اند، زمانی که یک سوم از شب بگذرد تمام فرشتگان آسمان و زمین در حوالی کعبه جمع می شوند و برای انجام دهندگان اعمال این شب درود می فرستند و برای آنها پاداشی را از خدا درخواست می کنند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به اینکه در میان مردم معمولا لیله الرغائب به شب آروزها معروف شده است اظهار کرد: اگرچه اینگونه جا افتاده که در این شب همه آرزوهای درست و نادرست برآورده می شود اما این در حالی است که انسان تنها در پرتو تلاش و کوشش صادقانه از نردبان ترقی بالا می رود تا به آرزوهایش جامه عمل بپوشاند.

 

وی با اشاره به اینکه طبق آیات قرآن کریم برای انسان بهره ای جزء سعی و تلاش و کوشش نیست و تلاش او به زودی دیده می شود افزود: طبق روایات فراوان لیله الرغائب شب آرزوها نیست بلکه شب پاداش و عطای فراوان است.

 

حجت الاسلام راشدی نوری گفت: رغائب جمع رغیبه هم به معنای کار قابل رغبت و هم به معنای پاداش و عطای فراوان است که این شب به دلیل پاداش و عطای فراوان مورد میل و رغبت فراوان انسان های فهمیده و با معرفت است.

 

وی تصریح کرد: این شب هم فضیلت ذاتی دارد و هم در این شب اعمالی وارد شده که با انجام آن اجر و پاداش فراوان به انسان عطا می شود.

 

حجت الاسلام راشدی نوری خاطرنشان کرد: ضمن اینکه احسان و صدقات در این شب بسیار ارزش دارد، نماز 12 رکعتی که مابین نماز مغرب و عشاء وارد شده بسیار دارای پاداش است.

کد خبر 1028962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha