هیات پارلمانی ایران با رییس مجلس عالی نخجوان دیدار کرد

"مجتبی ذوالنور" رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران و هیات همراه روز پنجشنبه با "واصف طالب اف" رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، "مجتبی ذوالنور" رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران و هیات همراه روز پنجشنبه با "واصف طالب اف" رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدار طرف ایرانی آزادسازی سرزمین های جمهوری آذربایجان در جنگ اخیر قره باغ را تبریک گفت و بر موضع قاطع مقام معظم رهبری در این زمینه تاکید کرد.

رییس مجلس عالی نخجوان نیز ضمن خیرمقدم به رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیات همراه ، بار دیگر تشکر خود را از موضع عادلانه و قاطع رهبر انقلاب ابراز نمود و افزود: ما برای سفر شما به جمهوری آذربایجان و نخجوان ارزش بسیاری قایل هستیم.

طالب اف افزود: ما براساس این توصیه "حیدر علی اف" رییس جمهوری فقید آذربایجان عمل می کنیم که نخجوان وطن ایرانی ها و ایران وطن آذری ها و نخجوانی هاست و شهروندان دو طرف وقتی به کشور مقابل سفر می کنند مثل این است که به خانه خود می روند و احساس غربت نمی کنند.

 وی اظهار داشت: نخجوان سرزمین اهل بیت (ع) است و از دیرباز مردم ما به این امر مفتخر بوده و مامن آنها بوده است و امروز نیز نام و یاد آنها گرامی داشته می شود و مزار و آرامگاه انان زیارتگاه مردم ما می باشد.

در این دیدار همکاری های سیاسی ، اقتصادی و پارلمانی نخجوان با ایران مورد اشاره قرار گرفت و بر توسعه و تعمیق آنها در زمینه های مختلف تاکید شد.

 رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این دیدار رییس مجلس عالی نخجوان را برای سفر به ایران و نیز زیارت شهرهای مقدس مشهد و قم دعوت بعمل آورد که مورد استقبال طالب اف قرار گرفت و وی ابراز امیدواری کرد که در فرصت مناسب بتواند حرم های امام هشتم (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) را زیارت کند.

 رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیات همراه که روز پنجشنبه برای دیدار یک روزه وارد نخجوان شده بود ، قبل از این سفر دیدار دو روزه از باکو  پایتخت جمهوری آذربایجان داشته و با رییس مجلس ملی ، وزیر امور خارجه، مسوول روابط بین المللی دفتر ریاست جمهوری این کشور و نیز با روسای و اعضای کمیسیون های مسایل امنیتی و دفاعی و نیز روابط بین پارلمانی مجلس ملی جمهوری آذربایجان ملاقات کرد.

کد خبر 1028999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha