توزیع بیش از ۱۴ هزار بسته حمایتی میان ایتام توسط ستادهای نماز جمعه استان فارس

آیت الله دژکام گفت: ستادهای نماز جمعه استان فارس به مناسبت میلاد امام علی (ع) ۱۴ هزار و ۶۵۰ بسته حمایتی میان ایتام توزیع می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 1 اسفند) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: در آیات نخست سوره مبارکه «بقره»، خداوند متعال، تکلیف کارهای اجتماعی برای کافران، منافقان و مومنان را مشخص می کند و در آیه 21 خدای متعال به مردم خطاب می کند که خدا را عبادت کنید.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: اینکه مردم مورد خطاب قرار می گیرند یعنی نه تنها مومنان، بلکه تمام مردم را به عبادت خدا دعوت می کند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: آنها که واقعا ایمان ندارند در زمان اجرای امور جامعه به طرفی می روند که مومن و سمت خدا نیست اما نوع موضع گیری ما باید به گونه ای باشد که ببینیم طرف، حاکمیت دینی را قبول دارد یا ندارد که در اجرای امور در نظام نقش موثری دارد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) تصریح کرد: در حکومت ولایت فقیه، آشنایی مردم با فقه باید زیاد باشد چون ملاک مهمی است و تصمیم گیری ها در دولت اسلامی باید خدا محور باشد.

وی ادامه داد: خدا فراموشکار نیست اما مجازات آنانی که خدا و روز قیامت را از یاد می برند، خود فراموشی آن فرد است که بیماری بزرگ قرن حاضر است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: فری که دچار خود فراموشی شده نه برای خدا و نه برای انسان نمی تواند کاری کند و وقتی خدا را فراموش کرد نمی توان مصلحت انسان را نیز در نظر گرفت.

وی بیان کرد: اصل ادعای دین، خیر و صلاح و هدایت انسان است و باید انسان در مسیر صراط مستقیم قرار بگیرد تا در تمامی امور خطا نکند.

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به میلاد حضرت علی (ع) در هفته جاری گفت: در مقام امیرالمومنین (ع) هر چه بگوییم کم است و به گفته پیامبر (ص)، علی (ع) را تنها خدا و رسول خدا (ص) شناختند.

آیت الله دژکام افزود: امام علی (ع) در داخل خانه خدا متولد شد که مقام امیرالمومنین (ع) را نشان می دهد و همه ما در هر مقداری در اقدامات خود باید این روز بزرگ را گرامی بداریم.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: میلاد امام نهم شیعیان، امام محمد تقی (ع) را نیز در پیش رو داریم که باید آن را گرامی بداریم و ستادهای نماز جمعه استان فارس به مناسبت ولادت امام علی (ع)، 14 هزار و 650 بسته حمایتی میان ایتام و از طرف دوستداران امام علی (ع) توزیع می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اعلام کرد: 14 اسفند سالگرد تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) است و کمیته امداد فارس 2 هزار جهیزیه آماده کرده اند که به زوج های نیازمند اهدا خواهد شد و در مجموع امسال 6 هزار جهیزیه امسال توزیع کرده است.

آیت الله دژکام با اشاره به زلزله سی سخت گفت: این زلزله در فصل سرما رخ داده و مردم زلزله زده را در مشکلاتی قرار داده است و مدیران مختلفی از هلال احمر و ... به سرعت وارد عمل شده اند اما مراکز امدادی و مردم فارس نیز باید به کمک این مردم بشتابیم.

وی افزود:  روز بزرگداشت «خواجه نصیرالدین طوسی» به عنوان افتخارات اسلام را در پیش داریم که هفت قرن از رحلت وی می گذرد اما هنوز در حرکت علم بشر شناخته شده و اثر گذار است و در علم نجوم میان داری خاصی دارد و روز مهندسی نیز نام گرفته است که باید الگوی مهندسان قرار بگیرد.

 

کد خبر 1029039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha