راه حل ایران برای بحران سوریه بر محوریت آرای مردم این کشور است

رویوران با تصریح بر اینکه ایران روی راه حل‌های مردم سالارانه دست گذاشته است، اظهار کرد: ایران راه حل بحران در سوریه را در گرو رای مردم می‌داند و در این راستا از گفتگوها برای دست‌یابی به پیش‌نویس قانون اساسی مشترک دفاع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان‌، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص تأکید ایران بر راهکارهای سیاسی در بحران سوریه در نشست آستارا با حسین رویوران کارشناس مسائل سیاسی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

حسین رویوران با اشاره به مواضع ایران در بحران سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است تعیین حق سرنوشت سوریه تنها حق مردم این کشور است و در این زمینه کمیته‌ای از دولت و مخالفان تشکیل شده است تا پیش نویسی درباره قانون اساسی تدوین کنند که اگر مورد توافق همه طرف‌های درگیر قرار گیرد، در مرحله بعد رفراندوم در سوریه گذاشته می‌شود.

وی این اقدام را یک رویه متعارف بین‌المللی دانست و عنوان کرد: پذیرش مردم سوریه به عنوان مرجع اصلی نکته بسیار مهمی است که ایران بر آن تأکید می‌کند. گفتگوهای آستانه نزدیک به سه سال است که ادامه دارد و در حال حاضر این گروه‌ها در ژنو در حال مذاکره و گفتگو هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی هدف از گفتگوها را دست‌یابی به یک پیش نویس از قانون اساسی آینده سوریه عنوان کرد و افزود: پس از این مرحله و رسیدن به یک توافق، نتیجه مذاکرات به سوریه ارسال خواهد شد و در نهایت مردم سوریه به قانون اساسی پیشنهادی رای خواهند داد.

وی با تصریح بر اینکه ایران روی راه حل‌های مردم سالارانه دست گذاشته است، اظهار کرد: ایران راه حل بحران در سوریه را در گرو رای مردم و نه جنگ و اسلحه می‌داند.

کد خبر 1029147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha