۸۰۰نفر در آبدانان به فرشبافی اشتغال دارند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبدانان گفت: ۸۰۰ نفر در این شهرستان در مناطق شهری و روستایی به حرفه فرشبافی اشتغال دارند.

«تیمور هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آبدانان، اظهار کرد: ۵ کارگاه قالی بافی در شهرستان آبدانان وجود دارد که قالی های از نوع ابریشم و نخ در طرح های مختلف تولید می کنند.

 

وی تصریح کرد: از 800نفر فعال در فرشبافی 600 نفر داری مدرک فنی حرفه ای  هستند  و تعداد 355نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبدانان افزود: سالاانه 1000متر مربع فرش دست بافت در سطح شهرستان تولید و به استان های تبریز، اصفهان، قم و تهران صادر می شود.

 

تیموری افزود: ارزش فرش های دست بافت سالیانه به ارزش 3میلیارد تومان است.

 

وی گفت: کلیه قالیبافان بیمه شده و فاقد بیمه جهت دریافت تسهیلات ۲۰۰میلیون ریالی حمایتی بیمه تکمیلی قالیبافان می توانند با کد دستوری#۳۱۰۰۰*۶۵۵* نسبت به ثبت تقاضای تسهیلات خود اقدام نمایند.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبدانان یادآور شد: 150میلیون ریال از مبلغ یاد شده از طریق بانک قرض الحسنه مهر به قالیباف پرداخت خواهد گردید و ۵۰ میلیون ریال آن بابت ۳ سال حق بیمه تکمیلی به حساب شرکت سهامی بیمه ایران واریز می شود.

 

هاشمی خاطرنشان کرد:  تسهیلات مذکور با نرخ سود ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه است .

 

 

 

کد خبر 1029238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha