دولت هند به طور سیستماتیک مسلمانان را هدف قرار داده است

دیده بان حقوق بشر روز جمعه دولت هند را به اتخاذ قوانینی و سیاست هایی متهم کرد که به طور سیستماتیک علیه مسلمانان تبعیض قائل می شوند و به منتقدان دولت برچسب می زنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « tribune»،گزارش دیده بان حقوق بشر چند روز قبل از 23 فوریه که اولین سالگرد خشونت در دهلی نو است و 40 مسلمان در آن کشده شدند،منتشر شد.

 

این خشونت ها پس از آغاز اعتراضات علیه قانون شهروندی ضد مسلمانان در سال 2019 انجام شد .

 

در گزارش دیده بان حقوق بشر آمده است: مقامات به جای انجام تحقیقات معتبر و بی طرفانه  از جمله در مورد ادعاهایی مبنی بر اینکه رهبران حزب حاکم بهاراتیا جاناتا به خشونت علیه مسلمانان دامن زده اند فعالان و سازمان دهندگان اعتراض را هدف قرار داده اند.

 

هنگامی که آژانس «آناتولی» با سخنگوی حزب بهاراتیا جاناتا برای اظهار نظر در مورد گزارش 2021 دیده بان حقوق برش تماس گرفت ، وی از پاسخ دادن به سوال با گفتن «من گزارش را ندیده ام» خودداری کرد.

 

«میناکشی گانگولی» ، مدیر بخش آسیای جنوبی دیده بان حقوق بشر در این باره گفت:  نخست وزیر نارندرا مودی نه تنها نتوانسته است از مسلمانان و سایر اقلیت ها در برابر حملات محافظت کند بلکه حمایت سیاسی از تعصب ها و غرض ورزی ها را نیز فراهم کرده است.

کد خبر 1029313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha