فساد و تبعیض در جامعه محصول دور شدن از عدالت است

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه نخبگان باید تلاش کنند آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کاهش پیدا کند، گفت: آنچه در جامعه از فساد و تبعیض می بینیم، محصول دور شدن از عدالت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» پیش از ظهر امروز (۲ اسفند) در دیدار نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: کارخانه قند در مرکز استان یک‌ واحد  ارزشمند و تولیدی است که باید همت ها بر رفع موانع تولیدی در این واحد تولیدی باشد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه این کارخانه می تواند باعث اشتغال زایی فراوان شود، گفت: رهبری معظم انقلاب در سال های گذشته فرمودند، فقر، فساد و تبعیض را ریشه کن کرد، زیرا زیبنده نظام اسلامی نیست» پس رفع تبعیض و فساد از برنامه ها قوه قضائیه بوده و در راس آن اجرای عدالت است.

وی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب به اجرای عدالت تاکید شده، ادامه داد: پرچم امام راحل در ابتدا عدالت گری بوده، هر شخص بنام حاکمیت در نظام اسلامی خدمت می کند باید با تلاش خود سعی در تحقق عدالت داشته باشد و درصدد دور کردن مفاسد و تبعیض ها باشد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه رفع تبعیض ها باعث امیدواری و مشارکت مردم می شود، گفت: اعلام حرکت مومنانه توسط رهبر انقلاب سبب ترویج روحیه همدلی و مواسات شد.

رئیس قوه قضائیه بر کارآمدی سازمان اداری تاکید کرد و یادآور شد: با افزایش کارآمدی ها مردم امیدوار و دشمنان دچار یاس می شوند، از طرفی امروز دشمنان از اقتدار دفاعی ناامید شدند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی با توصیه به مسئولان جهت حل مشکلات و رفع موانع تولید، به دنبال امیدآفرینی در کشور باشد، گفت: در عرصه عدالت نا امید و خسته نخواهیم شد، باید در استان با روحیه بسیجی خدمت و تلاش کرد.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: این ظرفیتی که در استان وجود دارد به برکت علما و نخبگان و نتیجه کارنامه حدود ۲ هزار شهید است که این نشان از خودسازی و ظرفیتی است که خداوند به جوان‌های استان داده و این ظرفیت در پرتوی دین و جوانان دینی ایجاد شده است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه با مدیریت جهادی می توان گره از مشکلات مردم در استان باز کرد، گفت:  هر چه از خصوصیات این استان تعریف کنیم، همه مسئولیت ایجاد می کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه در جایی که آب و خاک مساعد دارد صحبت از بیکاری درست ندیدن نعمت‌های خداوند است و در ادامه افزود: نخبگان و فرزندان این استان مسئولیت مضاعفی دارند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه در رابطه با تخلفات، مفاسد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید برخورد شود، اظهار کرد: این آخرین راهکار است و اولین راهکار ایجاد ساز و کاری است که جرم تولید نشود .

آیت الله رئیسی ضمن تاکید بر اینکه عدالت اجتماعی و اقتصادی می‌تواند آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی را کاهش دهد، ادامه داد: باید کاری کرد که شاهد کاهش ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی باشیم تا تبدیل به جرم نشود.

وی با اشاره به اینکه نخبگان باید تلاش کنند آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کاهش پیدا کند، گفت: آنچه در جامعه از فساد و تبعیض می بینیم، محصول دور شدن از عدالت است.

رئیس دستگاه قضا گفت: در گام دوم انقلاب به اجرای عدالت اشاره شده و آنچه رهبری در مورد حضرت امام فرمودند اجرای عدالت است که گام هایی خوبی برداشته شده، اما کافی نیست.

آیت الله رئیسی گفت: هر کسی به عنوان حاکمیت در جامعه اسلامی خدمت می‌کند باید برای تحقق عدالت تلاش کند که این کار باعث اعتماد مردم، افزایش سرمایه اجتماعی و مشارکت مردم را تضمین می‌ کند.

کد خبر 1029335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha