رییس مرکز ثقافت ایالت بلوچستان خواستار پخش فیلم‌های ایرانی شد

داودترین در آیین افتتاحیه نمایشگاه نقاشی در آرت گالری، خواستار پخش فیلم‌های ایرانی با همكاري خانه فرهنگ ايران در كويته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیین افتتاحیه نمایشگاه نقاشی با حضور سید حسین تقی‌زاده‌واقفی، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در کویته، داودترین، رییس مرکز ثقافت ایالت بلوچستان و جمعی از اساتید و هنرمندان پاکستان در آرت گالری شهر کویته برپا شد.

در ابتدای این مراسم که به همه مرکز ثقافت ایالت بلوچستان برگزار شده بود، داودترین بر لزوم توسعه همکاری‌های فرهنگی بین ایران و پاکستان تأکید کرد و گفت: به زودی مرکز ثقافت بنا دارد فستیوال هنری و فیلم در مرکز فرهنگی نصیر خان برگزار کند.

وی افزود: از آنجایی که فیلم‌های ایرانی به جهت موضوعات اجتماعی و خانوادگی در نزد مردم بلوچستان طرفدار بیشتری دارد از خانه فرهنگ ایران در کویته دعوت خواهیم کرد که در این فسیتوال با عرضه فیلم‌های ایرانی شرکت فعال داشته باشد.

تقی‌زاده‌واقفی، مسئول خانه فرهنگ ایران در کویته از پخش فیلم‌های ایرانی با زیرنویس اردو و یا زیرنویس انگلیسی استقبال کرد.

وی همچنین، اظهار کرد: این نمایندگی فرهنگی در نظر دارد با حضور هنرمندان ایرانی از استان سیستان و بلوچستان، جشنواره فرهنگی و هنری برگزار کند. ما از اینکه بتوانیم این جشنواره را با حضور هنرمندان ایالت بلوچستان و با همکاری مرکز ثقافت برگزار کنیم، استقبال خواهیم کرد.

اهدای جوایزی به رسم یادبود به هنرمندان شرکت‌کننده از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه بود.

کد خبر 1029359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha