نیروگاه ۱۰ مگاواتی چادرملو در اردکان افتتاح شد

نیروگاه ۱۰ مگاواتی چادرملو با حضور وزیر صمت و مسئولان استانی در اردکان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نیروگاه ۱۰ مگاواتی چادرملو با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صمت و مسئولان استانی در اردکان افتتاح شد.

رزم حسینی در این مراسم گفت: وزارت صنعت و مجموعه دولت با توجه به بضاعتی که دارند در زمینه فراوانی کالا حرکت کرده اند و امروز کالاها در گمرکات ما با کمترین ماندگاری آزادسازی می شوند.

وزیر صمت بیان کرد: روان سازی اقتصاد وارداتی از برنامه های وزارت صمت است و دولت مذاکراتی در این زمینه انجام داده و صادرکنندگان ما متعهد و انسانهای شریفی هستند و به زودی مشکلات آنها نیز برطرف خواهد شد.

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود، استان یزد را استانی توسعه یافته خواند و گفت: این استان به زودی به استان صنعتی کشور تبدیل خواهد شد و یکی از مهمترین اقدامات نظام جمهوری اسلامی و بعد از انقلاب، انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران بود.

وی ادامه داد: این طرح یکی از طرح های ناباورانه بود که اوایل با دید تمسخر به آن نگاه می کردند و حتی برخی مانع اجرا این طرح می شدند اما امروز با همراهی افراد خلاق و بزرگان، بخشی از این امر محقق شده و امروز دیگر صحبت از خط دوم و سوم انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران است.

ظرفیت نیروگاه ۱۰ مگاوات از نوع ردیاب تک محوره است و سالانه ۲۶ میلیون کیلووات ساعت برق تولید می کند و در فضایی به وسعت ۳۰ هکتار راه اندازی شده است.

 

 

 

کد خبر 1029403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha