رشد ۲۳ درصدی شاخص بهداشت عشایر فارس راه اندازی کانکس های سیار بهداشت

بهرامی گفت: با راه اندازی کانکس های سیار بهداشت در مناطق عشایری فارس، شاخص بهداشت عشایر استان از ۲۰ به ۴۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (شنبه 2 اسفند) در دیدار با نماینده لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی گفت: اداره کل امور عشایر به عنوان یک دستگاه توسعه ‌ای با سایر دستگاه‌های اجرایی مانند استانداری و فرمانداری و سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان در تعامل است.

مدیرکل امور عشایر فارس افزود: امور عشایر فارس نیز برای تحقق سند چشم انداز استان در افق 1404 خدمات‌رسانی به عشایر به عنوان جامعه سوم استان را به عنوان یک جامعه تولیدگر در برنامه های اولویتی خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: عشایر در امنیت پایدار غذایی استان فارس سهم بسزایی دارند و باید تسهیلات با بهره کم برای پروار کردن دام قابل پروار، تامین علوفه، ایجاد اشتغال پایدار در جامعه عشایر و جلوگیری از مهاجرت جوانان جویای کار، کاهش دخالت دلالان و واسطه ها در قیمت گذاری دام عشایر و جلوگیری از کاهش قیمت، جلوگیری از کشتار دام ها با وزن کم و ... به آنها اختصاص داده شود.

بهرامی با اشاره به نقش عشایر فارس در تامین گوشت قرمز بیان کرد: عشایر فارس سالانه 20 هزار تن گوشت قرمز در استان را تهیه می کنند که نقش اساسی در تغذیه دارد.

بهرامی از راه اندازی کانکس های سیار بهداشت در مناطق عشایری استان خبر داد و گفت: با راه اندازی این کانکس ها شاخص بهداشت عشایر استان از 20 به ۴۳ درصد افزایش یافته است و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، عشایر در تمام مناطق عشایری از این نعمت برخوردار خواهند شد.

 مدیرکل امور عشایر فارس اعلام کرد: از دهه 70 تا کنون اسکان داوطلبانه عشایر انجام شده و 25 درصد جامعه عشایر استان ساکن شده و 75 عشایر شیوه مبتنی بر کوچندگی معیشت دارند که دستگاه های دولتی برای این عشایر کوچنده باید امکانات لازم را فراهم کنند.

کد خبر 1029468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha