میانگین بارش‌های چهارمحال و بختیاری به ۲۸۱ میلیمتر رسید

چراغپو با اشاره به بارش‌های حاصل از سامانه بارشی اخیر در استان گفت: با احتساب آن میانگین بارش‌های سال آبی تاکنون «۱ مهر تا ۲ اسفند» در استان چهارمحال و بختیاری به ۲۸۱ میلیمتر رسید.

«مهران چراغپور» در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: بارش‌های استان همچنان نسبت به دوره مشابه میانگین بلندمدت ۲۴ درصد کاهش دارد و خشکسالی، بسیاری از مناطق استان را تهدید می‌کند.

 

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ارتفاع برف در ایستگاه کوهرنگ را ۱۳ سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: این در حالی است که ارتفاع برف در دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۰۹ سانتی‌متر بوده که کاهش شدید بارش برف در استان در سال آبی جاری را نشان می‌دهد.

 

چراغپور بابیان اینکه خشکسالی‌های یک دهه اخیر در استان ادامه می‌یابد، تصریح کرد: در تمامی نقاط استان به ویژه شهرستان بروجن شاهد کاهش بارش به خصوص بارش برف هستیم که این موضوع ذخایر زیرزمینی استان را به شدت تهدید می‌کند.

 

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش محسوس دما در استان نیز خبر داد و گفت: پایداری هوای سرد در استان تا روزهای آینده وجود دارد.

 

چراغپور خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود بارش‌ باران در اسفند از میزان بیشتری برخوردار شود اما همچنان نمی‌تواند عمق خشکسالی استان را جبران کند.

 

کد خبر 1029568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha