فقدان مهارت های ارتباطی عامل ۸۰ درصد از تعارضات خانوادگی

ناجی به عوامل بروز اختلافات و طلاق در زندگی مشترک اشاره کرد و گفت: فقدان مهارت های ارتباطی بین زن و شوهر عامل بیش از ۸۰ درصد از تعارضات خانوادگی گزارش شده است.

«مجتبی ناجی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به بررسی هایی که بر روی پرونده های طلاق استان اصفهان صورت گرفته اظهارداشت: نتایج این آمارها در سطح ملی نیز همین سمت و سو  را دارد که ضروت تلاش برای برنامه ریزی و اجرای برنامه های راهبردی را جدی تر می کند.

 

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان افزود: نتایج این تحقیقات نشان داده که فقدان مهارت های ارتباطی بین زن و شوهر عامل بیش از  80 درصد از تعارضات خانوادگی محسوب می شود که این دغدغه ای برای کل جامعه است.

 

وی با بیان اینکه فراگیری مهارت های زندگی در ابعاد مختلف برای عموم مردم جامعه ما لازم است، تصریح کرد: در بسیاری از مولفه های اجتماعی مثل ارتباط با همدیگر به ویژه در زندگی مشترک دچار ضعف و کمبودهای مهارتی هستیم که باید در سنین مختلف به مردم آموزش داده شود.

 

ناجی با اشاره به اینکه انتخاب همسر یک موضوع مهم است، یادآورشد: پس از این اقدام فراگیری مهارت های ارتباط و شناخت واقعیت ها لازم است و اگر چنین اتفاقی انجام نشود و یا افراد از گذشته این دسته از آموزش ها را یاد نگرفته باشند در شرایط حساس و بحرانی دچار مشکل می شوند.

 

وی با بیان اینکه نزدیک به 50 درصد از وقایع طلاق زوجین در سال های اولیه ازدواج بوده، خاطرنشان کرد: 40 درصد از جوانان متقاضی طلاق تنها کمتر از پنج سال از ازدواج آن ها گذشته بود و در یک بررسی دیگر، نزدیک به 9 درصد نیز در سال اول چنین درخواستی داشته اند.

 

این مقام مسئول در حوزه اجتماعی چنین اتفاقی را یک آسیب بزرگ برای جامعه بیان کرد و گفت: باید تحلیل های بیشتری صورت بگیرد و برای موضوع آموزش رفتارهای اجتماعی، همسرگزینی، زندگی مشترک و مهارت های زندگی اقدامات زیرساختی انجام شود.

 

وی همچنین به اهمیت دهی خانواده ها و عموم مردم به فراگیری آموزش های لازم زندگی اشاره کرد و گفت: خدمات مشاوره رایگان علاوه بر مراکز مشاوره ای و روانشناختی پیش بینی شده و کتاب و محتواهای زیادی از رسانه ها نیز منتشر می شود که در این خصوص کارگشا است.

 

کد خبر 1029710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha