پیش بینی «مالکی» درباره مذاکره «بایدن»  با ایران

رئیس ائتلاف دولت قانون درعراق پیش بینی کرد که رئیس جمهوری جدید آمریکا برای حل مسئله پرونده هسته ای ایران با تهران وارد مذاکره خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رای الیوم، «نوری مالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون در عراق شب گذشته(شنبه دوم اسفند 1399) در مصاحبه با تلویزیون الغدیر گفت: پیش بینی می شود که «جو بایدن» رئیس جمهوری جدید آمریکا برای حل مسئله پرونده هسته ای ایران با تهران وارد مذاکره شود.

 

مالکی که از سال 2006 تا 2014 نخست وزیر عراق بود، گفت: من روابط تفاهم آمیزی با دولت جدید آمریکا وجود دارد. با توجه به روابط من با بایدن، دولت وی بهتر از دولت های پیشین است.

 

وی ادامه داد: به خاطر روابط من با بایدن، انتظار می رود که وی در چارچوب پرونده هسته ای ایران وارد مذاکره شود.

 

نخست وزیر پیشین عراق افزود: اگر هر یک از طرف های ایرانی یا آمریکایی خواهان دخالت ما برای حل بحران بین دو طرف باشند. مانعی از نظر من وجود ندارد و این مسئله به نفع عراق نیز خواهد بود. بازگشت روابط و رفع تنش آمریکایی – آمریکایی می تواند به نفع عراق و منطقه باشد.

 

مالکی تاکید کرد: باید روابط عراق و آمریکا ادامه یابد. دولت کنونی آمریکا خواهان خروج نیروهایش از عراق است.

 

وی گفت: عراق نیازی به ماندن نیروهای خارجی در سرزمینش ندارد. ما درحال حاضر نیروی بسیار و مهمات نظامی زیادی داریم و حضور نیروهای آمریکایی در عراق با قانون اساسی مغایرت دارد.

کد خبر 1029744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha