۱۷ تن موز احتکاری توقیف شد

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۱۷ تن موز احتکار شده، در بازرسی از یک انبار سردخانه ای در حومه شهر زاهدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «سردار احمد طاهری» در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت عمومی استان با اشراف اطلاعاتی خود از دپوی مقادیر زیادی موز در یک انبار سردخانه ای در حومه شهر زاهدان  مطلع و بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.


وی افزود: مأموران با کنترل نامحسوس محل و اطمینان از صحت  و سقم موضوع پس از هماهنگی قضائی روز گذشته به همراه تیمی از بازرسان اداره تعزیرات و اداره صنعت و معدن وارد عمل شدند.

 

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد:  در بازرسی از این انبار 17 تن موز خارجی و داخلی احتکار شده کشف شد.

 

سردار طاهری با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه بیان داشت: ارزش تقریبی کالای احتکاری کشف شده توسط کارشناسان اداره تعزیرات حکومتی استان 8 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.

 

وی با اشاره به معرفی متهم دستگیر شده به مراجع قضائی، احتکار کالا را یکی از عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با این پدیده از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس 110 در اختیار پلیس قرار دهند.

 

دستگیری 5 سوداگر مرگ و کشف یک تن و 167 کیلو مواد افیونی در سیستان و بلوچستان

 

تکاوران پلیس استان سیستان و بلوچستان با متلاشی کردن یک باند مسلح قاچاق مواد افیونی،ضمن دستگیری 5 سوداگر مرگ مقدار یک تن و 167 کیلو مواد افیونی را کشف کردند.


سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات این خبر، بیان داشت: تیم های عملیات ویژه پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان های "ایرانشهر"  و " مهرستان"با اشراف اطلاعاتی به سرنخ هايي مبنی بر قاچاق محموله سنگین مواد مخدر، از شهرستان مهرستان به شهرستان ایرانشهر دست يافتند.
وی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر ، پس از چند شبانه روز تلاش گسترده میدانی و رصد مناطق صعب العبور سرانجام عصر روز گذشته اعضای این باند بزرگ قاچاق را که با یک دستگاه وانت تویوتا و یک دستگاه پژو 405 در حال جابه جایی محموله سنگین مواد مخدر در محور "مهرستان به ایرانشهر " بودند شناسایی و آنها را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پس از طی مسافتی در یکی از مناطق کوهستانی اعضای این باند مسلح قاچاق مواد مخدر در حلقه محاصره تکاوران پلیس گرفتار و درگیری مسلحانه آغاز شد.
سردار طاهری عنوان کرد: در این درگیری نفس گیر که یک ساعت ادامه داشت با مجاهدت و جانفشانی تکاوران پلیس، یک نفر از سوداگران مرگ به هلاکت رسید و 5 قاچاقچی دیگر دستگیر شدند.
این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودروهای توقیفی از قاچاقچیان یک تن و 167 کیلو و 125گرم مواد افیونی را شامل 705 کیلو و 650گرم حشیش، 433 کیلو  و 475 گرم تریاک و  28 کیلو گرم هروئین، به همراه 2 قبضه سلاح کلاش با 86فشنگ و یک قبضه کلت کمری با 6 فشنگ مربوطه کشف کردند.
وی با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق مواد مخدر گفت: غیور مردان نیروی انتظامی استان با هوشیاری کامل در گلوگاه ها و ورودی های قاچاق مواد مخدر حضوری فعال دارند و در راه مبارزه با این پدیده شوم و خانمان سوز از هیچ گونه تلاشی فروگذار نخواهند بود.

 

دستگيري قاتل جوان هامونی پس از 7ماه فرار

 

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان هامون قاتل جوانی 20 ساله پس از هفت ماه فرار دستگیر شد.
سردار "احمد طاهری " فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در تشريح اين خبر اظهار داشت: در تیرماه سال جاری در پی قتل جوانی 20 ساله در یکی از محلات شهرستان هامون بررسی موضوع در دستور کار پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.
وي افزود: با حضور مأموران در محل جسد جوانی 20 ساله که بر اثر اصابت گلوله سلاح شکاری به قفسه سینه به قتل رسیده بود روئیت شد.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد : کارآگاهان پليس آگاهي با تحقيقات ميداني و جمع آوری سرنخ های موجود قاتل را که جوانی 25 ساله بود شناسایی و مشخص شد متهم پس از ارتکاب به جنایت از شهرستان گریخته است.
سردار طاهری در ادامه بیان داشت: تلاش پلیس برای دستگیری قاتل ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل اخباری مبنی بر تردد مجدد متهم در سطح شهرستان بدست آمد.
وی گفت: در نهایت با اشراف اطلاعاتی پلیس مخفیگاه قاتل در یکی از روستاهای شهرستان شناسایی و متهم طی یک عملیات ضربتی دستگیر  و در بازرسی از مخفیگاه او یک قبضه سلاح شکاری که بوسیله آن مرتکب این قتل شده بود کشف شد.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: قاتل دستگیر شده که چیزی برای کتمان حقیقت نداشت به قتل این جوان بدیل اختلافات قبلی اعتراف کرد .
وی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست اختلافات خود را با دیگران تنها از طریع مراجع قضائی برطرف و از هر گونه تسویه حساب شخصی خودداری کنند.

 

کد خبر 1029755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha