شهادت آرزوی هر عبد صالح و طیبی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: جایگاه شهید و شهادت در مکتب توحیدی اسلام جایگاهی بسیار رفیع و آرزوی هر عبد صالح و پاک و طیبی است که ختم زندگی او به شهادت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی یکشنبه (3 اسفند) در مراسم یادواره استانی بانوان شهیده، جانباز و آزاده استان با عنوان «لشکر فرشتگان تاریخ ساز» و تجلیل از خانواده آنان در گلزار شهدای کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش گفت: به ارواح طیبه بانوان شهید که همیشه هم شهید پرور هستند و بودند و هم خودشان بی صبرانه به خیل شهدا پیوستند، درود می فرستیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان کرد: در عالم خلقت و در نظام هستی بعضی از مخلوقات خداوند یک ویژگی دارند که در بقیه موجودات این ویژگی نیست و آن ویژگی این است که بعضی ها هم ذات و وجود خودشان و هم اطراف خود را تحت تأثیر قرار می دهند.

 

 

وی افزود: به طور مثال آب مایه حیات بشر است که ذاتاً طاهر بوده و هم مطهر و پاک کننده است و همچنین نور هم در بین موجودات عالم اینگونه است؛ هم ذاتاً نورانی و هم به اندازه شعاع وجودی خود موجودات دیگر را نورانی و روشن می کند؛ در بین ما انسان ها هم بعضی ها انسان ها پاک، طیب و طاهر هستند و وقتی از دنیا می روند، انتقال آنان از این دنیا در کمال پاکی و طهارت انتقال اتفاق می افتد.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: شهدا پاک و طیب و هم مطهر و پاک کننده هستند و جامعه را پاک می کنند لذا شهید هم طاهر و هم مطهر است و مانند آب که ذات پاکی دارد و دیگران را طاهر می کند، جایگاه شهید و شهادت در مکتب توحیدی اسلام جایگاهی بسیار رفیع و آرزوی هر عبد صالح و پاک و طیبی است که ختم زندگی او به شهادت باشد.

کد خبر 1029875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha