راهنمایان گردشگری سفیران صلح جهانی هستند

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرودشت مرودشت در پیامی مشترک، روز جهانی راهنمایان گردشگری را به فعالان این عرصه تبریک گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید فدایی»، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و «بهمن مردانی»، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرودشت در پیامی مشترک، روز جهانی راهنمایان گردشگری را به فعالان این عرصه تبریک گفتند، در این پیام جهانی آمده است:

 

«راهنمایان عنوان بخشی از افراد فعال و حرفه مند صنعت گردشگری با اهداف و منافعی که در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارند همواره در حال جستجو، پژوهش و ایفای نقش در شناساندن بهتر ظرفیت‌های میراث فرهنگی ملموس و ناملموس، میراث طبیعی و سایر جاذبه های گردشگری ایجاد شده در محیط زیست ما دارند و با تاثیری که در تحقق اهداف و رسالت فرهنگی اجتماعی داشته اند به عنوان «سفیران صلح جهانی» شناخته می شوند. این حرفه مندان همواره سعی در افزایش راندمان و بهره برداری بیشتر و بهتر این عرصه را بر عهده داشته اند.

 

در جوامع بین‌المللی باید تعادل متناسبی بین عرضه و تقاضا در صنعت گردشگری به وجود آید، خدماتی که به گردشگران ارائه می شود باید مشخص و با توجه به زیرساخت ها و همچنین نیازها و خواسته هایی که آن ها دارند برنامه ریزی مدیریت و ارزیابی شود که نقش راهنمایان فرهنگی و گردشگری در این فرآیند بسیار موثر و قابل تامل است.

 

تخت جمشید و منظر فرهنگی طبیعی آن و محیط زیست این دشت باستانی همواره از دیرباز مورد توجه سیاحان و گردشگران بی شماری بوده و هست و جهانیان ایران را با تصویر گردشگری تخت جمشید یا تخت گاه پارسه می شناسند و شناساندن این ظرفیت هنرمندانه و منحصر به فرد بشری را راهنمایی می‌توانند از منظرهای مختلف به مخاطبان عام و خاص معرفی کند.

 

تخت جمشید یادمان ایرانی و میراثی جهانی با تمامی شکوه و عظمتی که در خود دارد این فرصت را فراهم آورده است که تمدن و فرهنگ نیاکان و پیشینیان ما به درستی به جهانیان مخابره شود و پیام دهنده صلح و دوستی و وحدت در جهان باشد.

 

این روز بزرگ را با افتخار و در کمال فروتنی و تواضع به راهنمایان گردشگری جهان، ایران اسلامی سرافراز، استان متمدن فارس و همچنین راهنمایان بومی شهرستان مرودشت تبریک می گوییم و موفقیت بیش از پیش این جامعه حرفه‌ای را خواستار و آرزومندیم.»

 

عضو کوچکی از ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران، حمید فدایی/بهمن مردانی

کد خبر 1029923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha