تشکیل ۲۱۸پرونده تخلف صنفی در شهرستان آبدانان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبدانان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۸ پرونده تخلفات صنفی به در شهرستان آبدانان تشکیل وبرای سیر مراحل قانونی به تعزیرات ارجاع شده است.

«تیمور هاشمی» در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: مهم‌ترین تخلفات این صنوف عدم درج قیمت، کم فروشی، عدم رعایت بهداشت و گران فروشی  بوده است.

 

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 6000بازرسی توسط بازرسین این اداره و اتاق اصناف از بازار آبدانان صورت گرفته است.

 

تیموری افزود: نظارت جدی بر بازار و کنترل قیمت‌ها از موضوعات بسیار مهمی است که در دستور کار بازرسان این اداره قرار گرفته و قطعاً با جدیت و مطابق قوانین با هر گونه تخلف صنفی برخورد خواهد شد.

 

رئیس اداره صمت شهرستان آبدانان گفت:  با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و عید نوروز و نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی  در راستای ایجاد تعادل در بازار، طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات ایام نوروز از ۱۵ بهمن سال جاری آغاز و تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد.

 

هاشمی تصریح کرد: طرح تشدید بازرسی ویژه عید نوروز با حضور  بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف جهت جلوگیری از ایجاد تلاطم و تورم در سطح عرضه و بازار در حال اجرا می باشد.

 

 وی گفت: هدف از اجرای این طرح، نظارت و پایش موثر و به هنگام بر فرآیند تأمین و توزیع کالا در راستای صیانت از حقوق مصرف کننده گان و برخورد با تخلفات احتمالی به خصوص در حوزه انبارها، پوشاک، کیف و کفش، میوه، آجیل، عمده فروشی و خرده فروشی می باشد.

 

هاشمی یادآور شد: شهروندان عزیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی به ویژه گرانفروشی و احتکار می توانند شکایات خود را از طریق تماس با شماره ۱۲۴ و  از طریق سامانه ثبت شکایات ( www.124.ir) و یا به صورت مراجعه حضوری به اداره صمت در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی خواهد شد و همچنین می توانند با شماره های ( ۷۹۹۲_۷۹۹۱) بازرسی اتاق اصناف تماس حاصل نمایند.

کد خبر 1029924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha