مراسم اعتکاف طبق دستورالعمل ستاد کرونا برگزار می شود

میرغضنفری با بیان اینکه مناسبت های مذهبی مانند نماز جمعه طبق پروتکل های ستاد کرونا برگزار می شود گفت: تصمیم گیری در خصوص مراسمات مذهبی که واجب شرعی نیستند مانند اعتکاف طبق دستورالعمل ستاد کرونای کشور و استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «اسماعیل میرغضنفری» امروز (یکشنبه، 3 اسفند) در جلسه ستاد کرونای شهرستان بندرانزلی اظهار داشت: در صورت انجام و یا ممنوعیت مسافرت های نوروزی نظارت ها و محدودیت‌ها کرونایی با جدیت و دقت دنبال می شود، مردم‌ نیز پروتکل های بهداشتی را به جد رعایت کنند.

 

فرماندار انزلی با اشاره به نزدیکی سالروز شهادت شهدای سلامت از زحمات کادر بهداشت و درمان که غریبانه و مظلومانه در این ایام جان خود را از دست دادند تقدیر و تصریح کرد: گرچه نباید دغدغه ها را به مردم منتقل کرد اما در سال گذشته در این ایام روزهای پر التهابی را پشت سر گذاشتیم که با کمک مجموعه بهداشت و درمان و .. توانستیم از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

 

وی با اشاره به تغییر وضعیت ویروس کرونا، گفت: نمی‌توان به طور یقین در مورد علائم و نشانه های ظاهری این ویروس صحبت کرد داروها، واکسن و غیره همه عوامل کمک کننده هستند اما اینکه این واکسن چه اندازه می‌تواند بازدارنده باشد هنوز نسبت به این موضوع اطلاع کاملی وجود ندارد.

 

میرغضنفری با بیان اینکه امکانات بهداشت و درمان، ظرفیت بیمارستان‌ها و توانایی کادر درمانی محدود است، تاکید کرد: همکاری مردم در کنار کادر درمان به ما کمک می‌کند از این بحران عبور کنیم. هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم شرایط شکننده تر می‌شود به عنوان مسئول و متولی در این حوزه دغدغه بیشتری دارم.

 

وی خاطر نشان کرد: بازار روز و سایر بازارهای شهرستان تعطیل نمی شوند اما در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی و به اجبار نسبت به تعطیلی بازارها اقدام می کنیم، چون سلامت مردم در اولویت است. از کسبه و اصناف می خواهیم که علاوه بر رعایت فاصله گذاری های اجتماعی به خریداران نیز برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی تذکر دهند.

 

فرماندار انزلی در خصوص ضمانت اجرا برای رعایت قرنطینه های خانگی برای افراد مبتلا به کووید 19 گفت: در صورتی که تست کارمندان اداره ای مثبت شود و رئیس اداره ای که فرد مبتلا را مقید به حضور در محل کار کند، تذکر می دهیم و در صورت لزوم از طریق دستگاه‌های قضایی و با اجبار قانون و براساس اختیارات ستاد کرونا در این قضیه ورود کرده و روسای ادارات را مکلف به رعایت اصول خواهیم کرد.

 

میرغضنفری در خصوص نیروهای داوطلب به‌ویژه نیروهای داوطلب آموزش دیده هلال احمر نیز گفت: این نیروها آمادگی داشته باشند که در صورت نیاز کادر بهداشت و درمان و برای اقدامات درمانی و تکمیلی به کمک آنها آمده و در کنار بسیج و سپاه قرار گیرند.

 

وی از فعالان فضای مجازی خواست تا با شیوه های مختلف که بتوانند مردم را متقاعد کند هشدارهای لازم را در مورد بیماری کرونا منتشر کنند.

 

فرماندار انزلی با اشاره به اینکه نظارت بر حوزه اصناف در ایام نوروز ادامه دارد، تصریح کرد: در برخی کلینیک های پزشکی تجمع زیاد است و کادر بهداشت و درمان باید در اولویت رعایت پروتکل های بهداشتی باشند و ادارات نیز تا حد امکان مراجعه حضوری ارباب رجوع را به حداقل برسانند.

 

وی با بیان اینکه منع تردد شبانه به قوت خود باقی است و جریمه ها اعمال می شود، خواستار استفاده از مشوق های تنبیهی و تشویقی برای افراد و اصنافی شد که مسائل و پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

 

میرغضنفری در مورد بازارهای روز گفت: افرادی که در این بازارها خرید و فروش می کنند، افراد کم برخوردار جامعه هستند. شبکه بهداشت و درمان و اصناف نظارت های بیشتری بر این بازارها داشته باشند. در صورت امکان به مکان بزرگتری انتقال یابد که این فاصله گذاری بیشتر شود.

 

وی با بیان اینکه وضعیت استان گیلان بغرنج و نگران کننده نیست اظهار داشت: متاسفانه تعداد تست های مثبت و بیماران سرپایی کرونا در این روزها افزایش یافته است، در صورت گزارش بهداشت و درمان نسبت به هشدار افزایش درصد مبتلایان تحت هیچ شرایطی اغماض نمی‌کنیم و ابزارهای بازدارنده استفاده خواهیم کرد.

 

فرماندار انزلی خاطر نشان کرد: فرهنگ غنی مردم انزلی بیشترین کمک را برای ثبات شرایط داشته است. مردم با ما همکاری خواهند کرد تا بتوانیم حداقل شادی را در روزهای پایانی سال برای مردم رقم بزنیم.

 

حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین »نیز با پاسداشت فداکاری های کادر بهداشت و درمان در یک سال گذشته، اظهار داشت: در خصوص مراسم اعتکاف در سطح کشور و استان تصمیم گیری شده است اما تقاضا داریم در صورت امکان شرایطی فراهم شود که افراد محدودی که تمایل به شرکت در مراسم اعتکاف دارند با انجام تست کووید 19 در این فریضه الهی شرکت کنند.

 

امام جمعه انزلی خواستار تصمیم گیری در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف و دعا توسل با رعایت پروتکل‌ها در مساجد شد تا جامعه از این فریضه مهم و اثر گذار محروم نشود و خاطرنشان ساخت: تصمیمات ستاد کرونا شهرستان برای ابلاغ به مساجد به اطلاع اداره تبلیغات اسلامی رسانده شود.

 

«مرتضی فلاح» به سیر نزولی و روند کند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد فوتی ها به یک سوم کاهش پیدا کرده که این امر با همکاری کادر بهداشت و درمان اتفاق افتاده است.

 

رییس بیمارستان شهید بهشتی انزلی با اشاره به کاهش رنج سنی ابتلا به بیماری کرونا، خاطر نشان کرد: از مردم می خواهیم پروتکل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک و شستشوی دستها و حفظ فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

کد خبر 1029967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha