شورای فرهنگ عمومی بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری نظارت کند

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: شورای فرهنگ عمومی وظیفه دارد تا با نظارت بر برنامه‌های ایام عزا و شادی در استان اجازه حرمت شکنی ندهد و اصول و قواعد هر برنامه‌ای با موازین از پیش تعیین شده هم‌خوانی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از  بجنورد؛ رییس کل دادگستری خراسان شمالی ظهر امروز یک‌شنبه در شصت و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی که با حضور "آیت الله صدیقی" دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر برگزار شد، با ابراز گلایه از رفتار هنجارشکنانه در روز شهادت امام هادی(ع) توسط یک هیئت ورزشی، گفت: مسئولان باید با نظارت کامل بر اجرای برنامه‌ها اجازه برگزاری این برنامه را نمی‌دادند و احساسات دینی مردم را به بازی نمی‌گرفتند.

 

 

حجت الاسلام "اسدالله جعفری" با تأکید بر اینکه پرونده خاطیان در دستگاه قضا باز است و هیچ عذر و بهانه‌ای هم پذیرفته نمی‌شود، گفت: عدم نظارت مسئولان و بی مبالاتی‌شان در گام دوم انقلاب پذیرفتنی نیست.

 

 

به گفته وی دین‌مداری و صیانت از ارزش‌های اسلامی در فرهنگ مردم حرف اول را می‌زند و مسئولان باید پاسخگوی جریحه‌دار شدن احساسات دینی مردم باشند.

 

 

حجت‌الاسلام جعفری با تأکید بر اینکه فرهنگ دینی همان چیزی است که انسان جانش را برای تعالی‌ آن در طبق اخلاص قرار می‌دهد، اضافه کرد: متولیان و‌ مدیران برای پاسداری و صیانت ازاین فرهنگ باید کوشا و‌ هوشیارتر باشند.

 


 

توزیع ۱۲ هزار بسته کمک معیشتی

 

"علی بیگ زاده" معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی هم در این جلسه خاطرنشان کرد: در طرح مواسات با همکاری دستگاه‌های دست‌اندرکار ۱۲ هزار بسته کمک معیشتی بین افراد نیازمند و به صورت خاص آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد.

 

 

وی با بیان اینکه هفت هزار کارمند حامی ایتام شدند، گفت: طرح هر کارمند یک حامی به ادارات و سازمان ها ابلاغ شده و تاکنون هفت هزار نفر از کارمندان فرزند معنوی برای خودشان انتخاب کرده‌اند و تحت پوشش قرار داده‌اند و خراسان شمالی در این زمینه رتبه سوم کشوری را از آن خود کرده است.

 

 

وی همچنین از فعالیت ۶ پارک ویژه بانوان در استان به عنوان یک دستاورد یاد کرد و گفت: بر اساس یک طرح، تمام زنان زندانی در خراسان شمالی تحت آموزش قرار گرفتند و کارآفرین شدند.

 

 

البته بیگ‌زاده ۱۴ درصد پست‌های مدیریتی در استان را از آن بانوان دانست و اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی بانوان در سال ۹۲ فقط ۱۶.۵ درصد بود که الان این عدد به ۲۶.۲ درصد رسیده است.

 

 

 

کد خبر 1029974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha