پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در فارس

پاک فطرت گفت: با عنایت و توجه ویژه مسئولین کشوری و استانی توانستیم با پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی و همت مردم، زمینه کارآفرینی و اشتغال پایدار را در روستاهای استان فارس فراهم آوریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید کمال پاک ‌فطرت»، با اشاره به وجود بیش از 2 هزار روستای بالای 30 خانوار در استان فارس گفت: در بدنه نظام و دولت دیدگاه مثبتی درخصوص جایگاه و اهمیت روستاها وجود دارد و به همین دلیل در مناسبت های مختلف عمده افتتاح پروژه ها در حوزه روستایی مشاهده می شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس افزود: توصیه های بسیاری برای خدمت رسانی و محرومیت زدایی در روستاها شده و یکی از مهم ترین اولویت های ما در روستاها، پیگیری محرومیت زدایی با ایجاد اشتغال در راستای توسعه پایدار روستایی بوده است.

وی با اشاره به فعالیت 25 دستگاه خدمت رسان به روستاها عنوان کرد: برای انجام بهتر و موثرتر خدمت رسانی و محرومیت زدایی در روستاها نیاز به انسجام و هم افزایی دستگاه های مرتبط بود که به همین منظور طی چندسال اخیر تفاهم نامه های مختلفی را با دستگاه های خدمت رسان در روستاها منعقد کردیم و توانستیم با ساماندهی مشکلات به توفیقات خوبی در روستاهای استان فارس برسیم.

پاک فطرت با تاکید بر قابل قبول بودن فعالیت ها در حوزه روستایی ادامه داد: در زمینه هایی نظیر آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی، تعویض شبکه های آب، توسعه و بهسازی معابر و دسترسی به اینترنت کارهای بسیاری خوبی در سطح روستاهای استان فارس صورت پذیرفته است.

وی درخصوص کارآفرینی و اشتغال در روستاها گفت: با عنایت و توجه ویژه مسئولین کشوری و استانی توانستیم با پرداخت بیش از 600 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی و همت مردم، زمینه کارآفرینی و اشتغال پایدار را در روستاهای استان فارس فراهم آوریم.

این مقام مسئول ادامه داد: اولویت اول و اصلی پایداری در روستاها ایجاد اشتغال است و در طی سالهای 97 و 98 بالغ بر 12 هزار شغل پایدار در روستاها ایجاد شده که منجر به توسعه روستاهای فارس درابعاد مختلف شده است.

وی تاکید کرد: توسعه روستایی به کاهش مهاجرت و افزایش ایجاد اشتغال و میل به زندگی در روستا منجر شده است و مهاجرت معکوس و کاهش مهاجرت از روستا به شهر از دستاوردهای قابل توجه در روستاها بوده است.

کد خبر 1030008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha