غربالگری نوزادان و کودکان فارس با هدف جلوگیری از معلولیت ها

کشفی نژاد گفت: غربالگری نوزادان در کاهش معلولیت ها نقش موثری دارد و در سال جاری ۱۵۶ هزار و ۴۸۰ نوزاد و کودک با هدف جلوگیری از معلولیت ها توسط بهزیستی فارس غربالگری شنوایی و بینایی شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمدصادق کشفی نژاد»، امروز (دوشنبه 4 اسفند) با اشاره به اجرای منظم طرح غربالگری شنوایی، بینایی و ژنتیک در استان فارس به خبرنگاران گفت: این غربالگری از ابتدای سال 99 آغاز شده و تا کنون ۱۵۶هزار و ۴۸۰ نفر در استان غربالگری شده اند.

مدیرکل بهزیستی فارس ادامه داد: بدین ترتیب ۴۸ هزار نوزاد مورد غربالگری شنوایی و ۹۴ هزار و ۵۰۰ کودک سه تا ۶ ساله مورد غربالگری بینایی و تنبلی چشم قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: در زمینه مشاوره ژنتیک در سال 99 نیز در 6 ماهه نخست امسال پنج هزار و 74۰ مورد و در ۶ ماهه دوم نیز تا کنون هشت هزار و 240 مشاوره ژنتیک برای عموم مردم و مددجویان سازمان بهزیستی و توسط کارشناسان به انجام رسیده است.

کشفی نژاد تصریح کرد: غربالگری نوزادان در کاهش معلولیت ها نقش موثری دارد و خانواده ها باید با بهزیستی فارس برای انجام غربالگری نوزادان خود همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 1030194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha