اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی در کرمانشاه

کولانی، گفت:با توجه به شیوع ویروس کرونا هفته منابع‌طبیعی و آبخیزداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با هدف اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی برگزار می شود.

انشا الله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: هرساله ۱۵ تا ۲۲اسفندماه «هفته منابع طبیعی و آبخیزداری» نام گذاری شده است و امسال با شعار «همه با هم؛ جهاد برای حفاظت از منابع طبیعیـی» آغاز خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: تمامی افراد در سطوح مختلف جامعه باید تلاش کنند تا فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی تبدیل شود و در این راستا حفاظت از منابع طبیعی با فرهنگ سازی در جامعه میسر خواهد شد.حفاظت از منابع طبیعی باید با اشاعه فرهنگ بهره برداری اصولی در جهت توسعه پایدار نهادینه شود.

 

مدیر کل منایع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه افزود: نخستین روز این هفته در تقویم به نام روز «درختکاری» عنوان شده است که در این روز مردم و مسئولین با حضور در عرصه‌های منابع‌طبیعی با کاشت درخت به استقبال سال نو و در آستانه بهار، زندگی را به زمین باز می‌گردانند.

 

کولانی با اشاره به اعلام روزشمار هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در استان تصریح کرد: جمعه ۱۵ اسفند؛ منابع طبیعی، درختکاری و توسعه پوشش گیاهی، شنبه ۱۶ اﺳﻔﻨﺪ؛ منابع طبیعی، آبخیزداری و آبخوانداری ،یکشنبه ۱۷ اسفند؛ ﻣﻨﺎﺑﻊ طبیعی، فرهنگ و رسانه ،دوشنبه ۱۸ اسفند؛ ﻣﻨﺎﺑﻊ طبیعی،حفاظت و قانون ،سه شنبه ۱۹ اسفند؛ منابع طبیعی و آموزه‌های دینی ،چهارشنبه ۲۰ اسفند؛ منابع طبیعی، آموزش و پژوهش ،پنج شنبه ۲۱ اسفند؛ ﻣﻨﺎﺑﻊ طبیعی، خانواده و مسئولیت اجتماعی ،جمعه ۲۲ اسفند؛ منابع طبیعی، ایثار و شهادت نام گذاری شده است.

 

وی بابیان اینکه این هفته فرصت مناسبی است تا افکار عمومی توجه بیشتری به اهمیت حفظ و توسعه منابع طبیعی پیدا کنند، گفت: مبحث منابع طبیعی خاص و ویژه است و با توجه به اینکه سرسبز نگه‌داشتن کشور یک ضرورت محسوب می‌شود بنابراین انجام این امر نیاز به مشارکت همگانی است و همه باید در این مقوله ورود پیدا کنند.

کد خبر 1030227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha