هیئات مذهبی برای عملیاتی کردن فرمایشات رهبری در حوزه مداحی راهکار داشته باشند

ارجونی گفت: تکرار سخنان رهبری نشانگر این است احتمالاً ما هنوز نتوانستیم دغدغه ای که ایشان در حوزه ستایشگری و مداحی دارند را به نتیجه برسانیم لذا باید راهکارهایی را برای عملیاتی کردن این فرمایشات دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، یوسف ارجونی دوشنبه (4 اسفند) در نشست نخبگان و مسئولان عرصه ستایشگری استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش گفت: استان کرمان معروف به دیار کریمان است و با شهادت حاج قاسم به ملک سلیمانی ملقب شده و این بسیار زیبا است.

 

 

 

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور بیانات سالانه مقام معظم رهبری با جامعه مداحان را مهم خواند و گفت: ایشان هر سال یک نقشه راه به جامعه ستایشگری می دهند و برخی از مباحث را بارها تکرار می کنند و تکرار سخنان ایشان نشانگر این است که احتمالاً ما هنوز نتوانستیم دغدغه ای که ایشان در حوزه ستایشگری و مداحی دارند را به نتیجه و سرانجام برسانیم و این مسئولیت ما را سنگین می کند و باید برنامه ریزی کنیم و راهکارهایی را برای عملیاتی کردن این فرمایشات  داشته باشیم.

 

 

 

وی افزود: فرمایشات رهبری را در 10 محور دسته بندی کردیم و به دنبال طرح های عملیاتی با این محورها در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستیم تا فرمایشات ایشان اجرایی شود و این کاری است که باید در حوزه کشوری و استانی دنبال و برنامه ریزی شود.

 

 

ارجونی با اشاره به اینکه ظرفیت ها در هر استان متفاوت است که باید از ظرفیت ها در این حوزه استفاده شود، اظهار کرد: چند موضوع به خصوص به جامعه مداحان برمی گردد؛ به طور مثال یکی از فرمایشات رهبری این است که باید هیئت بماند؛ این صددرصد به جامعه ستایشگری برمی گردد که باید ببینیم چه شرایطی در چند سال گذشته در هیئت های ما بود و الان چه شده که مقام معظم رهبری دغدغه مند شدند؟

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: امسال جامعه ستایشگری در کل کشور در حوزه مقابله با کرونا و کمک های مومنانه بسیار خوش درخشید و تابلوی جامعه ستایشگری در مقابله با کرونا و کمک های مومنانه یک تابلوی روشن و موفقی بود و به اهتزاز درآمد که این هم به برکت خود اهل بیت بود و در حوزه بسته های معیشتی، شاید ده ها میلیون در سال جاری بسته های معیشتی را در قالب کمک مومنانه داشتیم که این بخشی از گزارش هایی است که ارسال شده است.

 

 

 

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: نگاه مجموعه بسیج مداحان به جامعه ستایشگری و سایر مجامع دیگر این نیست که حتماً به بسیج مداحان ورود کنند و بسیجی شوند هرچند این خوب است اما اگر نشدند باز هم بسیجی هستند حتی اگر کارت بسیج نداشته باشند زیرا همه آن ها دغدغه نظام را دارند و هر کسی در هر کجای این مملکت دغدغه نظام و خدمت به مردم را داشته باشد، بسیجی است چه در بسیج پرونده داشته باشد و یا نداشته باشد.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه کمک مومنانه و مقابله با ویروس کرونا ادامه دارد، بیان کرد: حماسه های عظیمی در برگزاری مراسم دهه اول محرم توسط ستایشگران انجام شد و مقام معظم رهبری فرمودند «این کار ماندگاری در تاریخ است» بنابراین باید جامعه ستایشگری تقویت شود و کارهایی که انجام شد باید دسته بندی شود و به عنوان الگو مورد استفاده قرار بگیرد و برای آیندگان درس و الگو باشد.

 

 

 

ارجونی با اشاره به اینکه باید به پساکرونا هم توجه داشته باشیم و از همین الان برنامه ریزی کنیم که مشکلی پیش نیاید، ادامه داد: نکته دیگر بحث انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 است که جامعه ستایشگری، مداحان و نخبگان در حوزه ستایشگری و هیئت های مذهبی باید حتماً نسبت به بصیرت افزایی و روشنگری مردم اقدام کنند زیرا کار اصلی ما روشنگری است.

 

 

 

وی اظهار کرد: اگر بیانیه گام دوم، بحث جوان گرایی و دولت جوان مد نظر مقام معظم رهبری است باید در روشنگری برای مردم تبیین شود تا کسانی پا در عرصه انتخابات بگذارند که در مقابل دشمن محکم بایستند و در مقابل دوست زانوی ادب به زمین بزنند.

 

 

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور خاطرنشان کرد: مکتب سلیمانی نشان داد، سردار سلیمانی در مقابل دوست تواضع کرد و زانو زد و دستش را بوسید اما در مقابل دشمن ایستاد و هنوز هم روح مطهر حاج قاسم مانند خورشیدی است که بر تارک همه بلاد مسلمین می درخشد و خواهد درخشید و این آغاز راه است و ادامه می یابد.

 

 

 

وی گفت: در استان کرمان حدود 4 هزار مداح فعالیت می کنند و مجامع مختلفی هم تشکیل شده است و ظرفیت های متفاوتی برای خدمت به نظام و انقلاب پای کار می آید اما اگر در این مجموعه ها تفرقه و جدایی به وجود آید هم خودشان و هم جامعه هدف ضرر می کنند.

 

 

 

ارجونی بیان کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در کشور موفق بود و آمار ابتلا و فوتی های ناشی از کرونا به شدت کاهش یافته است و ما جامعه ستایشگری در کشور موفق ترین و گوش به فرمان ترین بودیم و هرجا هرچه گفتند، گفتیم چشم و از حق خودمان عدول نکردیم.

 

 

 

وی ادامه داد: اگر می خواهید موفق باشید و اگر می خواهید در استان چهره سازی کنید تا زمانی که همه شما یک بزرگ را در جامعه ستایشگری انتخاب نکنید و همه حول آن بزرگ حرکت نکنید این اتفاق نمی افتد و باید این کار را انجام دهید.

 

 

 

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور با اشاره به انتقادات مداحان نسبت به صدا و سیمای مرکز کرمان در استفاده از مداحان غیربومی در برنامه ها، افزود: چرا صدا و سیما از ظرفیت بسیار خوب استان کرمان استفاده نمی کند در حالی که شعرا و مداحان استان جزو برترین های کشور هستند و این یک ظرفیت است و چطور می شود که از مداح کرمان در شبکه های سراسری استفاده می شود اما در استان نمی شود؟! 

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: وجود ذی جود مزار حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان یک فرصت استثنایی برای استان است زیرا شهید سلیمانی یک اسطوره بود و هست؛ حالا ما چقدر ما در جامعه ستایشگری به این حوزه توجه کردیم؟ اشعار و مستندات در ستایشگری و سبک ها درباره او باید دنبال شود.

 

 

 

ارجونی اظهار کرد: حوزه آموزش یک ظرفیت سازی است نه هزینه کردن؛ در بسیج مداحان برای آموزش تلاش می کنیم و معرفی پیرغلامان به نسل جوان و احیای سنت دعاخوانی در دستور کار ما است.

 

 

 

وی در پایان گفت: در مجموعه بسیج و سپاه تشکل های متفاوتی، نه فقط در جامعه ستایشگری، حضور دارند و هر کدام هم پیگیر یک کار و ماموریت است لذا تشکل ها باید به هم نزدیک تر شوند و امیدواریم همه در مسیری که مشخص شده است، حرکت کنیم زیرا بسیج متعلق به همه مردم است.

کد خبر 1030316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha