اجرای برنامه‌های فرهنگی گامی برای شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت است

حجت‌الاسلام رستمی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی گامی ارزشمند برای شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی دانش‌آموزان با ازخودگذشتگی و ایثار رزمندگان و شهداست.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام رستمی نمایده ولی فقیه در سپاه سقز در آئین اختتامیه یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان سقز اظهار کرد: دشمنی با آمریکا تقابلی است که آمریکا از همان اوان شکل‌گیری انقلاب طرح کرد و این چنین نبود که کشور ما جنگی را بر علیه هیچ دولت و ملت و کشوری تحمیل کند.

 

وی بیان کرد: تاریخ خود گواه آن است که در تمامی موارد، مستکبرین جهانی و در رأس آنها آمریکا خواهان برهم زنی آرامش و اوضاع و شرایط برای تمامی کشورها از جمله کشور ایران بوده است.

 

حجت‌الاسلام رستمی در این مراسم که به شیوه آنلاین از طریق شبکه شاد برای جمعی از اولیاء و دانش‌آموزان پخش شد، ادامه داد: با وقوع و شکل‌گیری انقلاب اسلامی، آمریکا دشمنی خود را به صراحت آغاز کرد و در این زمینه، تمامی نقشه ها و فشارها و تحریم‌های اخیر نیز دشمنی دیرینه آمریکا با کشورهایی که ظلم ستیز و استقلال طلب هستند به خوبی آشکار است.

 

وی به توصیه قرآن برای تقابل با دشمنان اسلام اشاره کرد و خاطرنشان کرد: قرآن به ما توصیه می کند که خود را تا حد توان قوی کنیم تا دشمنان خدا از ما هراس داشته باشند و فکر این را که  بر سرنوشت ما سیطره پیدا کنند، از ذهن خود خارج نمایند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان با اشاره به اینکه برای جهاد در مقابله با مستکبران باید از خود گذشتگی را پیشه کنیم، افزود: اعتقاد به شهادت طلبی اگر در وجود عده‌ای از رزمندگان سلحشور ما نبود، انقلاب قطعاً به زمان و برهه کنونی نمی‌رسید.

 

حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: روحیه از خود گذشتگی و ایثار و شهادت و پشتیبانی از اسلام و انقلاب و از همه مهمتر امداد خدای بزرگ عامل حتمی پیروزی بر دشمنان در تمامی ادوار بوده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این حقیقت که شهادت یک موهبت و هدیه الهی است و به هر انسانی نمی‌رسد و خدا خود انتخاب می‌کند که این نعمت الهی به چه کسانی ارزانی داشته شود، اظهارداشت: اگر کسی بخواهد به این نعمت الهی دست یابد باید بوی شهادت از کردار و گفتار و زندگی وی استشمام شود و عملاً باید در راستای تحقق اهداف عالیه اسلام حرکت کند و با دقت بر لحظه لحظه زندگی و حساسیت های آن، می توان این موهبت را چشم امید داشت.

 

وی بیان کرد: امیدواریم که با این برنامه‌های فرهنگی و معنوی، بتوانیم سهمی هر چند کوچک در شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشیم.

 

کد خبر 1030353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha