جشنواره صالح(ع) با پیام آیت الله جوادی آملی افتتاح شد

جشنواره صالح(ع)همزمان با ولادت امام جواد(ع)با پیام آیت الله جوادی آملی در امامزاده صالح(ع)افتتاح شد.

به کزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، جشنواره صالح(ع) پیش از ظهر امروز(چهارم اسفند)با پیام آیت الله جوادی آملی افتتاح شد.

در پیام آیت الله جوادی آملی به افتتاح این جشنواره آمده است:
انبیا واولیا الهی درجاتی دارند. ما  که در کنار این بقعه ها و مزارها قرار داریم باید بدانیم.امام هادی(ع)در زیارت جامعه کبیره به ما آموخت اگرچه قبر امام در بین قبور است اما این قبرها و برکات چقدر شیرین  و فراوان است ومزار این بزرگواران با سایر مرازها فرق دارد.
در بخش دیگری از پیام آیت الله جوادی آملی آمده است:آنها که به پیامبر(ص)معتقدند، ادله دارند که بهشت وجهنم حق است وهنرمند کسی نیست که دلیل بیاورد که بهشت وجهنم وجود دارد، بلکه هنر آن است که انسان بتواند بهشت وجهنم را ببیند. عقل مهم ترین رسالتش میانجی گری است که وحی را بگیرد و هنرمندان آن را به خیال متخیل کنند تا جامعه را هنرمند تربیت کنند.


در بخش دیگری از پیام آیت الله جوادی آملی به افتتاح این جشنواره آمده است: کلمه عشق از لطیف ترین تعبیرات روایی است که از دست ما گرفته شده است.
مرحوم کلینی در جلد دوم اصول کافی نقل می کند که فاضل تربن مردم کسانی هستند که به نماز و روزه و خصوصیات ماههای رجب وشعبان و رمضان عشق بورزند، اما اکنون عشق را به ابتذال کشیده اند.

کد خبر 1030402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha