زندگی بر محور دین می تواند تربیت اسلامی را در مدارس و جامعه نهادینه کند

خدابنده تربیت را فرآیند تبدیل یک فرد دین دان به یک فرد دین دار دانست و گفت: اگر زندگی بر محور دین باشد، آنگاه میتوان گفت تربیت اسلامی در مدارس و جامعه نهادینه شده است و آن زمان میتوان گفت توانسته ایم دانش آموزان را به مراتبی از حیات طیبه رهنمون کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» عصر(۴ اسفند) در نشست معاونین پرورشی و فرهنگی ادوار دستگاه تعلیم و تربیت استان به پیشتازی حوزه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در سطح کشور اشاره کرد و گفت:معاونین پرورشی و فرهنگی ادوار دستگاه تعلیم و تربیت استان مایه خیر و برکت و افتخار برای آموزش و پرورش خراسان رضوی و کشور بوده اند، بسیاری از طرح های ملی از خراسان رضوی آغاز شده اند و یا از طرف معاونین محترم پرورشی و فرهنگی استان پیشنهاد شده و به سطح کشور تسری یافته اند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به فضای دینی و معنوی حاکم بر استان به دلیل وجود مضجع شریف امام مهربانی ها آقا علی ابن موسی الرضا (ع) و همچنین پیشتازی آموزش و پرورش و حوزه علمیه خراسان رضوی در سطح کشور در حوزه تامین نیروی انسانی نسبت به سایر استان ها غنی تر می باشیم.

 

خدابنده با بیان اینکه تجارب معاونین ادوار دستگاه تعلیم و تربیت استان می تواند به عنوان یک دانش سازمانی در اختیار همکاران قرارگیرد و موجبات تعالی سازمانی را به همراه داشته باشد، گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مدرسه به عنوان یک کانون فرهنگی و تربیتی یاد شده است.

 

وی ادامه داد: تربیت به معنای مسیر از بودن تا شدن است، تبدیل واقعیت ها به حقایق و تبدیل وضع موجود به وضع مطلوب بر اساس اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و سند درس ملی در مسیر تربیت اتفاق می افتد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تربیت را فرآیند تبدیل یک فرد دین دان به یک فرد دین دار توصیف کرد و گفت: اگر زندگی بر محور دین باشد، آنگاه می توان گفت تربیت اسلامی در مدارس و جامعه نهادینه شده است و آن زمان می توان گفت توانسته ایم دانش آموزان را به مراتبی از حیات طیبه رهنمون شویم

کد خبر 1030453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha