قدردانی رییس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد از ستاد هماهنگی کانون های  مساجد کشور

رییس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و خبرگزاری شبستان برای راه اندازی پویش مسجد کانون مهر علوی تقدیر و تشکر کرد.

سید محمد موحد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدام کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و خبرگزاری شبستان در راه اندازی پویش مسجد کانون مهر علوی گفت: اگر به کلام بسیار بلند و عمیق امام توجه کنیم که مساجد را مرکز همه حرکت ها دانسته اند به این نکته به عنوان یکی از آثار و رهنمودهای امام خواهیم رسید قطعا مساجد مرکز همه حرکت های مردمی است.

 

رییس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مساجد توانسته اند در طول سالیان گذشته باعث یکپارچگی و وحدت و همدلی مردم برای حرکت های اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی شان شوند. بهترین جایگاه و مرکزی که می تواند آحاد مردم را بسیج کند و نیروهای مردم و کمک های آنها را ساماندهی کند و برای حل هر مشکل و معضلی در جامعه برنامه داشته باشد، مساجد است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر که مردم شهرستان های دنا و سی سخت به دلیل زلزله دچار آسیب و مشکلاتی شده اند، برخی خانه هایشان را از دست داده اند و متضرر شده اند، انتظار این بود که حرکتی از سوی مساجد برای بسیج مردمی و کمک های آنها شکل گیرد. خوشبختانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و خبرگزاری شبستان این همت را کردند و در این رابطه پویشی را شکل دادند.

 

وی با تقدیر و تشکر از مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و مجموعه خبرگزاری شبستان گفت: ما این حرکت را ارج می نهیم چرا که معتقدیم آثار معنوی و اقتصادی این حرکت در زندگی مردم سی سخت قطعا ماندگار خواهد بود.

 

نماینده کهگیلویه، بهمئی و چرام گفت: با این حرکت مساجد مردم احساس می کنند که ملت در کنار آنها هستند و همین موضوع باعث دلگرمی شان می شود.

 

وی با اشاره به بازدید خود از مناطق زلزله زده شهرستان های دنا و سی سخت گفت: خوشبختانه این زلزله لطمات جانی نداشته است ولی به هر حال آثار تخریبی آن و ضررهای مالی ای را که مردم دیده اند، زیاد است. برخی خانه ها کامل تخریب شده اند و باید آواربرداری شوند، افراد فاقد منزل هستند و در چادر زندگی می کنند. باید برای این افراد اقدام سریع و عاجلی از سوی دستگاه های مربوطه صورت گیرد.

 

حجت الاسلام موحد تاکید کرد: ما در جاهایی نیاز به حضور مردم و کمک آنها و دولت داریم. امیدواریم نهادهای مختلف نظام وارد شوند و مسئولان در این رابطه خود را ملزم به حل مشکلات مردم مناطق زلزله زده ببینند.

 

وی با اشاره به پیگیری های خود از ستاد اجرایی فرمان امام برای حضور در مناطق زلزله زده گفت: آقای مخبر دزفولی قرار است به زودی در مناطق حضور یابد و این حرکت را ما برای کمک به مردم بسیار ارزشمند می بینیم. امیدواریم سایر مسئولان نیز با حضور در این مناطق باعث دلگرمی و امیدواری مردم آسیب دیده شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: با حرکت کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در کنار دستگاه های دولتی و نهادهای حکومتی امیدواریم بتوانیم آثاری را که این زلزله در زندگی مردم داشته است، کم کنیم و مردم را به حاکمیت و نظام امیدوار کنیم.

کد خبر 1030551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha