۶۳ پروژه ورزشی در خراسان جنوبی افتتاح و کلنگ زنی می شود

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ۶۳ پروژه ورزشی در خراسان جنوبی با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «حسن عزیزی» امروز (۵ اسفند) در نشست خبری اظهار کرد: عصر فردا ششم اسفندماه وزیر ورزش و جوانان برای چهارمین بار به همراه معاونین و مشاورین خود برای افتتاح و کلنگ زنی ۶۳ پروژه و شرکت در شورای راهبری اقتصاد مقاومتی به خراسان جنوبی سفر خواهند کرد. 

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در ادامه مساحت این پروژه ها را ۱۴۷ هزار و ۱۰۰ متر مربع  ذکر کرد و گفت: از این ۶۳ پروژه ۵۲ پروژه با مساحت ۷۷ هزار و ۷۰۰ متر مربع و اعتبار ۴۶ میلیارد و ۵۰۲ میلیون تومان افتتاحی است.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۱ پروژه ورزشی با مساحت ۶۹ هزار و ۴۰۰ مترمربع در سفر وزیر ورزش و جوانان کلنگ زنی خواهد شد، افزود: اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه‌ها ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

 

عزیزی با بیان اینکه چهارخانه جوان در شهرهای سربیشه، سرایان، طبس و بیرجند در سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان‌ جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: سرانه فضاهای ورزشی در استان هم اکنون ۳۸ سانتی‌متر مربع است که با افتتاح پروژه‌های در نظر گرفته شده، سرانه فضاهای ورزشی استان به ۴۵ سانتی‌متر مربع می‌رسد که تا سرانه کشور (یک متر مربع) هنوز فاصله دارد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از افتتاح ۲۵ خانه ورزش روستایی  در سفر وزیر به استان خبر داد و افزود: همچنین پروژه چمن مصنوعی استاندارد سرایان، کلنگ زنی چمن مصنوعی، سالن ورزشی روستای دوست آباد سرایان، مجموعه فرهنگی ورزشی خیبر در طبس، فاز دوم مجموعه ورزشی ناصری در کاشی نیلوفر، مجموعه ورزشی زمین مینی گلف سایت گردشگری بیرجند  از دیگر پروژه ها است.

 

وی تصریح کرد: با افتتاح و کلنگ زنی این پروژه ها، مجموع پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی شده در ۱۸ ماه گذشته به ۱۰۵ پروژه می رسد و ۱۶۳ هزار مترمربع به سرانه ورزشی استان افزوده می شود که در این راستا ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

 

عزیزی از وجود ۹۳ پروژه نیمه تمام ورزشی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تکمیل این پروژه ها با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: برخی از این پروژه‌ها شامل سالن ورزشی شمال شهر بیرجند، سالن ورزشی تیغاب قاین، استخر سرپوشیده بشرویه، سالن ورزشی آیسک سرایان و استخر سرپوشیده خوسف حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش می شود تا دهه فجر ۱۴۰۰ تمامی پروژه‌های دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی به بهره‌برداری برسد.

 

عزیزی به پیشرفت ۸۵ درصدی احداث خانه جوانان در مرکز استان اشاره کرد و افزود: این خانه جوان در ۲ طبقه احداث و یکی از زیبا و مدرن ترین خانه جوانان کشور خواهد بود.

 

وی در پایان یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون مجوز تاسیس و تمدید ۱۳۹ باشگاه ورزشی در استان صادر شده است و برای نخستین بار به بنگاه های اقتصادی استان مجوز فعالیت ورزشی اعطا شد.

کد خبر 1030552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha