کاهش ذخایر همه گروه های خونی در جهرم

رضاییان با اشاره به وضعیت اهدای خون در جهرم، گفت: با شیوع کرونا، آمار اهدا کنندگان خون و تعداد مراجعان در استان فارس تحت تاثیر قرار گرفته و کاهش یافته است.

«یعقوب رضاییان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: با شیوع کرونا، آمار اهدا کنندگان خون و تعداد مراجعان در استان فارس تحت تاثیر قرار گرفته و کاهش یافته است و این روز‌ها شاهد کاهش ذخایر همه گروه های خونی هستیم.

 

رئیس انتقال خون جهرم افزود: اهدای خون در شرایط کرونا، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، تب سنجی، ایجاد محافظ بین کارکنان و اهدا کنندگان و استفاده از وسایل یک بار مصرف است.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه نیاز به خون در این شهرستان بسیار زیاد است، از این رو انتظار داریم مردم این منطقه برای اهدای خون مشارکت بیشتری داشته باشند.

 

رضاییان خاطرنشان کرد: از همشهریان دعوت می‌شود با توجه به کاهش ذخیره‌های خونی در شهرستان برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

 

وی عنوان کرد: پایگاه‌های مرکزی (رو به روی بیمارستان مطهری) و بنی هاشمی (واقع در خیابان 17 شهریور) از ساعت هشت صبح تا ساعت ۱۳ آماده پذیرش اهداکنندگان خون است.

 

رئیس انتقال خون جهرم اظهار داشت: علت اینکه مردم باید اهدای خون داشته باشند این است که خون تازه، کارایی بیشتری برای بیمار دارد و سرعت بهبودی بیمار را افزایش می‌دهد. 

 

وی ادامه داد: همچنین از افرادی که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت بوده و هم اکنون بهبود یافته‌اند نیز درخواست می‌کنیم برای اهدای پلاسمای خون خود به مراکز انتقال خون مراجعه کنند، زیرا آنتی بادی موجود در خون این افراد در بهبود سایر بیماران کرونایی موثر است. 

 

رضاییان گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا به حال، پویش‌هایی نظیر اهدای خون مادرانه و نذر خون داشته‌ایم و تا روزهای اول این پویش، اهدای خون خوب است، اما بعد رها می‌شود.

 

کد خبر 1030553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha