تصویب بودجه یک میلیارد تومانی برای احداث پارک بانوان

جامبر از تصویب بودجه یک میلیارد تومانی برای احداث پارک بانوان در بندر آستارا خبر داد.

«عرفان جامبر» امروز(سه شنبه، ۵ اسفند) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: احداث پارک بانوان در دوره قبل شورای اسلامی مصوب و اجرای آن در سال ۹۴ آغاز شده بود.

 

رییس کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی بندر آستارا با بیان اینکه در اواخر دوره قبلی شورا پس از تصویب طرح با پرداخت مبلغ تقریبی ۲۰ میلیون تومان، نقشه های فازهای اول و دوم آن توسط مشاور فنی آماده و به شهرداری ارائه شد، افزود: در حال حاضر پروژه پارک بانوان پیشرفت ۱۰ درصدی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه پارک بانوان درسال های ۹۸ و ۹۹ دارای ردیف بودجه اختصاصی بود که متاسفانه توسط شهرداری اجرا نشد، تصریح کرد: در جریان بودجه نویسی سال ۱۴۰۰ بودجه پیشنهادی شهرداری جهت احداث این پارک از مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به یک میلیارد تومان افزایش داده شد و امید است پارک مذکور با توجه به مطالبه به حق بانوان در سال ۱۴۰۰ احداث و به بهره برداری برسد.

 

جامبر گفت: شهرداری طرح ساخت پارک بانوان در باغ ملی را نیز در سال گذشته برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه کرد اما اعضای شورا به دلیل حفظ فضای سبز و بافت تاریخی باغ، با اجرای آن مخالفت کردند.

 

عضو شورای اسلامی بندر آستارا اضافه کرد: پیست پیاده روی تارتان، پیست اختصاصی دوچرخه سواری، ایستگاه دوچرخه، آشپرخانه سالم، زمین های ورزشی والیبال، تنیس و شطرنج، باغ هنرمندان و پارک کودک از بخش های پروژه پارک بانوان است.

 

وی تصریح کرد: توسعه سلامت زنان جامعه، حفظ تعادل جامعه از نظر امنیت و آرامش روانی و حفظ بنیان خانواده از اهداف و مزایای ایجاد فضاهای ورزشی و تفریحی است اما مسئولان، تاکنون به این امر مهم در آستارا توجه کافی نکرده اند.

 

جامبر با بیان اینکه پارک بانوان با زمانبندی مناسب می تواند مورد استفاده همه همشهریان قرار گیرد و موجب افزایش سرانه فضای سبز شهری شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جاری پروژه پارک بانوان اجرایی شود.

کد خبر 1030559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha