یونان درخواست مسلمانان برای داشتن مسجد در «سالونیک» را رد کرد

یونان با رد درخواست جامعه مسلمانان برای افتتاح یک مکان عبادی در «سالونیک» ، یک بار دیگر حقوق و آزادی اقلیت مسلمان در این کشور را نقض کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «دیلی صباح»، یونان با رد درخواست جامعه مسلمانان برای افتتاح یک مکان عبادی در «سالونیک» ، یک بار دیگر حقوق و آزادی اقلیت مسلمان در این کشور را نقض کرده است.

 

بنیاد فرهنگ آموزش مسلمانان که در دومین شهر بزرگ یونان واقع شده است ، پس از انجام اقدامات مقدماتی لازم مطابق با مقررات قانونی درخواست رسمی افتتاح یک مکان عبادی را ارائه داد.

 

مجوزهای قبلی از مقامات محلی برای درخواست رسمی گرفته شده بود و به ین ترتیب این روند دو سال به طول انجامید. پس از آن ، وزارت دین و آموزش یونان روند را در هاله ای از ابهام گذاشت  و این درخواست را به دلیل کمبود اسناد اضافی و مشخصات فنی رد کرد.

 

اعضای بنیاد فرهنگی با انتقاد از این تصمیم گفتند که یونان می خواهد مسلمانان در سالونیک و مناطق اطراف آن که خواستار عبادت جمعی هستند را مجبور کند در خیابان نماز بخوانند.

 

آنها در این باره گفتند:دولت یونان نه تنها مساجد موجود را باز نمی کند ، بلکه مکان دیگری را برای عبادت مسلمانان به آنها نمی دهد. همچنین درخواست های ما برای انجام عبادت در بنیاد ما با بهانه هایی که خارج از مقررات قانونی است رد شده است.

 

اما این مسئله در یونان اتفاق جدیدی نیست . به عنوان مثال تا همین اواخر ، آتن به عنوان تنها پایتخت بدون مسجد اروپایی شناخته می شد و این در حالی است که تخمین زده می شود 300 هزار مسلمان در منطقه آتن زندگی می کنند.

کد خبر 1030601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha