یک هزار و ۶۶۰ «هنر کارت» برای استان فارس صادر شده است

سهرابی گفت: یک هزار و ۶۶۰ «هنر کارت» برای استان فارس صادر شده است که تاکنون طی ۹ مرحله ۶۳۰ کارت آن توزیع شده است و امروز شاهد توزیع نمادین این کارت ها به هنرمندان با حضور استاندار فارس هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (سه شنبه 5 اسفند) در مراسم توزیع نمادین «هنر کارت» که در استانداری فارس، برگزار شد، گفت: حوزه فرهنگ و هنر از ابتدای شیوع بیماری کرونا تنها حوزه ای بوده که تمام برنامه های آنان تعطیل شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری این مطلب که تمام برنامه های فرهنگی و هنری تحت شعال این بیماری قرار گرفته است، تاکید کرد: از ابتدای شیوع، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بارها در هیئت دولت و ستاد ملی کرونا، تاکید بر کمک هایی برای هنرمندان داشته است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه در یک سال گذشته فشار مضاعفی بر دولت بود، افزود: در این میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی حوزه فرهنگ و هنر، توانست تسهیلات خوبی برای این منظور بگیرد که رشته های متفاوتی را در بر می گرفت و باعث رونق بخشی این حوزه ها شد.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا باعث شد فشار مضاعف بر همه بخش ها به ویژه فرهنگ، هنر و رسانه داشته باشیم، افزود: کمک هایی از طریق سامانه های «کارا» و «تحفه» به هنرمندان انجام شد و از آنحا که فارس سرآمد رشته های فرهنگی هنری است به این استان نگاه ویژه ای شد و تزریق و تدابیر خوبی شکل گرفت اما خسارت ها جبران ناپذیر بود چرا که زیر تمام بخش های فرهنگی هنری نظیر سالن های سینما و تئاتر، گالری ها و ...تعطیل شدند.

سهرابی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب امسال برای اولین بار به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره های متفاوت هم در بستر فضای مجازی شکل گرفت.

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران با ایجاد «هنر کارت» سعی کردند تا بخشی از مشکلات این عزیزان را رفع کند، افزود: این رویه باعث شد امیدواری برای هنرمندان به وجود آید.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی و هنری کمک های بلاعوض و تسهیلات خوبی توزیع شد و ارائه تسهیلات کم بهره در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: یک هزار و 660 «هنر کارت» برای استان فارس صادر شده است که تاکنون طی 9 مرحله 630 کارت آن توزیع شده است و امروز شاهد توزیع نمادین این کارت ها به هنرمندان با حضور استاندار فارس هستیم و به خاطر شیوع بیماری کرونا مجبور شدیم تا کارت ها را به صورت نمادین توزیع کنیم.

خاطر نشان می شود، در این مراسم «علیرضا حیدرپورفرد» از حوزه تعزیه، «فتوحی نژاد» از حوزه نقاشی، «محرری» از حوزه خوشنویسی و «صالحی نیا»، از حوزه موسیقی «هنر کارت» های خود را از استاندار فارس تحویل گرفتند.

کد خبر 1030670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha