آموزش و پرورش ملزم به ساخت مجتمع های آموزشی است

رخشانی مهر گفت:در برنامه زیر نظام فضا و تجهزات ما را ملزم به ساخت مجتمع های آموزشی و عبور از ساخت مدارس کوچک کرده اند.

«مهرالله رخشانی مهر» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره اهمیت ساخت مجتمع آموزشی گفت:یک همایشی در سال 90 با موضوع ساخت مجتمع های آموزشی که باید به حیات طیبه تبدیل شوند برگزار شد.

 

معاون نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس افزود: از دستاوردهای آن همایش یک کتابچه است که مقاله های زیادی در این باره نوشته شده است. در اسناد پشتیبان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و پس از آن سند زیر نظام فضا و تجهیزات تاکید بر ساخت مجتمع آموزشی شده است.

وی تصریح کرد:در برنامه زیر نظام فضا و تجهزات ما را ملزم به ساخت مجتمع های آموزشی و عبور از ساخت مدارس کوچک کرده اند.

 

رخشانی مهر گفت: در همایش معماران ایرانی ساخت مجتمع آموزشی مورد بررسی قرار گرفته است و نقشه ساخت مدارس استخراج به استان ها برای اجرا ابلاغ شده است.

 

معاون عمرانی وزارت آموزش وپرورش گفت: ساخت مجتمع های آموزشی در استان ها به بهره برداری رسیده به تدریج تکمیل می شود. اولین مجتمع آموزشی سال گذشته در استان فارس ساخته شده است.

 

وی بیان کرد: دومین در خراسان  رضویی و سومین در خراسان جنوبی و اخیر در استان اصفهان افتتاح شد.نقشه این مدارس به گونه ای است که برای هر پایه حیاط مجزا تعبیه شده است و راه های دسترسی متفاوت است.

 

رخشانی مهر بیان کرد:استان خراسان رضویی مجتمع آموزشی سردار سلیمان قاسمی اینگونه طراحی شده است.در هر مرکز استانی به صورت پایلوت باید یک مجتمع آموزشی راه اندازی شود.

 

معاون نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس گفت: این مجتمع های آموزشی به صورت دولتی راه اندازی می شوند وسپس این نوع از مدارس را توسعه خواهیم داد.

کد خبر 1030711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha