طرح «بوم» یک فرصت طلایی در حوزه گردشگری فارس است

اسماعیلی گفت: طرح «بوم» یک فرصت طلایی برای شروع همکاری آموزش پرورش فارس و پایگاه جهانی تخت جمشید است که مدارس مقطع متوسطه اول می توانند آموزش های حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و یا صنایع دستی را در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «فرهاد اسماعیلی»، امروز (سه شنبه 5 اسفند) در دیدار و گفت و گوی تخصصی و مشورتی با مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرودشت گفت: مجموعه جهانی تخت جمشید بستر مناسبی برای اجرای برنامه فرهنگی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس افزود: برای برنامه‌های گردشگری فارس باید تعریف شده مناسبی در نظر گرفت تا زمینه های لازم برای تعمیم دادن آن به کل کشور نیز فراهم شود.

وی اضافه کرد: شناسایی و هدایت استعدادهای برتر و توجه به هویت ایرانی اسلامی در حوزه گردشگری اهمیت بسزایی برای هدفمند کردن آموزش دانش آموزان دارد.

اسماعیلی از آمادگی آموزش و پرورش فارس برای همکاری با پایگاه میراث جهانی تخت جمشید خبر داد و گفت: به عنوان یک نهاد شاخص در کشور می توانیم به صورت پایلوت، تفاهم نامه‌ای با هدف اجرای برنامه های فرهنگی و ارائه موضوعات مربوط به تاریخ را امضا کنیم.

وی ادامه داد: طرح «بوم» یک فرصت طلایی برای شروع همکاری آموزش پرورش فارس و پایگاه جهانی تخت جمشید است که مدارس مقطع متوسطه اول می توانند آموزش های حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و یا صنایع دستی را در اولویت قرار دهند.

اسماعیلی تاکید کرد: فارس با ۸۵۰ هزار دانش‌آموز، ۶۵ هزار معلم و به همین تعداد معلم بازنشسته می تواند با تعریف بسته های گردشگری، مسابقه و رویدادها و ... فرصت بهره‌برداری بهتر از جاذبه های گردشگری را فراهم کند.

وی تصریح کرد: طرح های حافظ خوانی، شاهنامه خوانی و سعدی شناسی از برنامه های اجرا شده موفق آموزش و پرورش فارس است و تفاهم نامه ملی میان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت آموزش و پرورش ارتباطات موثرتری در این زمینه ایجاد خواهد شد.

«بهمن مردانی»، نیز در این نشست گفت: آثار تاریخی و فرهنگی مرودشت به عنوان قطب گردشگری ایران نباید شاهد حوادثی مانند پارکوری در تخت جمشید باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرودشت ادامه داد: استفاده از ظرفیت های آموزش و پرورش، فرصتی طلایی برای حفاظت از آثار تاریخی است و انعقاد تفاهم نامه آموزشی و فرهنگی به صورت زیربنایی و با ایجاد کارگروه مشترک با میراث فرهنگی نقش موثری در این زمینه دارد.

خاطر نشان می شود در این نشست بر تولید محتوای مناسب سنین ۶ تا ۱۸ سال، پدر و مادرها و دبیران و معلمان، برگزاری کارگاه باستان شناسی کودکان، کلیپ های آموزشی، کتابچه های مطالعاتی، تعریف سرانه آموزشی در بناها و محوطه های تاریخی، برگزاری مسابقات، رویدادهای آموزشی تفریحی و .... نیز توسط کارشناسان دعوت شده تاکید شد.

 

کد خبر 1030715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha