برندگان جشنواره فرماندهان جهانی مبارزه با تروریسم در بغداد معرفی شدند

برندگان نخستین جشنواره فرماندهان جهانی مبارزه با تروریسم شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در بغداد معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این جشنواره به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق در سه بخش ادبی، رسانه ای و هنری برگزار شد که در نهایت ۳۷ نفر از عراق و ایران به عنوان برندگان این جشنواره شناخته شدند و به آنها جوایز ویژه ای اهدا شد.

حجت الاسلام و المسلمین «غلامرضا اباذری» امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که نزدیک به ۲۰۰ اثر از استان های مختلف عراق و داخل ایران به این جشنواره رسید.

وی اضافه کرد که استان بغداد با (۵۷ اثر) بیشترین حضور را در این جشنواره داشت و آثار ی دیگر نیز از  استان های نجف اشرف، کربلای معلی، بصره، واسط ،صلاح الدین، کرکوک، ناصریه (ذیقار)، بابل و میسان در این جشنواره شرکت کرده اند و آثاری نیز از داخل ایران به جشنواره ارسال شد.

به گفته وی، بخش ادبی با ۳۸ درصد بالاترین مشارکت را شاهد بود و بخش رسانه ای با ۳۴ درصد و هنری با ۲۸ درصد در مراتب بعدی قرار داشتند.

طبق این گزارش، ۵۷ درصد شرکت کنندگان مرد و ۳۷ درصد زن و شش درصد حضور نیز به صورت نهادی بوده است.  

حجت الاسلام و المسلمین اباذری افزود که ۵۷ درصد مشارکت کنندگان از طریق واتساب، ۲۹ درصد از طریق تلگرام، پنج درصد از طریق ایمیل و هشت درصد نیز به صورت حضوری آثار خود را به جشنواره تقدیم کردند.

در بخش ادبی از میان ۶۶ اثر دریافتی ۱۹ اثر به عنوان برتر و در بخش هنری از ۴۸ اثر دریافتی، ۹ اثر و در بخش رسانه ای از میان ۶۰ اثر نیز ۹ اثر به عنوان آثار برتر شناخته شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اباذری افزود که مدرسه دخترانه «الکوثر»  نیز به دلیل ساختن یک کلیپ از فرماندهان شهید مبارزه با تروریسم مستحق تقدیر ویژه شناخته شد و جایزه ای به آن اهدا شد.

کد خبر 1030752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha