حوزه‌های علمیه به خوبی وارد عرصه انجام حرکت‌های جهادی شده‌اند

حجت‌الاسلام موسوی گفت: حوزه‌های علمیه در طول چند سال اخیر که حرکت‌های جهادی به دستور رهبر معظم انقلاب شدت و سرعت بیشتری گرفته‌ است، به خوبی وارد این عرصه شده‌اند و در بحث سیل، زلزله و مقابله با ویروس کرونا نیز اقدامات قابل توجهی را انجام داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» ظهر امروز (سه شنبه ۵ اسفند) در نشست با مدیر، کارکنان و تعدادی از اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) اندیمشک اظهار کرد: انجام فعالیت‌هایی همچون محرومیت‌زدایی و کار فرهنگی، نتایج و خروجی خوبی مانند جوانان شهید به همراه دارند که از افتخارات شیعه هستند.

 

امام جمعه اندیمشک افزود: حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در طول چند سال اخیر که حرکت‌های جهادی به دستور رهبر معظم انقلاب شدت و سرعت بیشتری گرفته‌ است، به خوبی وارد این عرصه شده‌اند و در بحث سیل، زلزله و مقابله با ویروس کرونا نیز اقدامات قابل توجهی را انجام داده‌اند.

 

وی با اشاره به نقش‌آفرینی روحانیت در زمینه‌ها و صحنه‌های مختلف اذعان کرد: روحانیت در سال‌های اخیر برادری و خواهری خود را به مردم ثابت کرده است.

 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه معنویت پشت‌بند و پشتوانه سخن است و به صورت موثر در جان انسان‌ها می‌افتد و توده‌های ملت‌ها را به حرکت وا می‌دارد تصریح کرد: اگر امام خمینی (ره) پشتوانه‌های اخلاقی، خدایی و معنوی را نمی‌داشت، این ملت را سیل‌وار حرکت نمی‌داد و این انقلاب شکوهمند هم صورت نمی‌گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه ما امروز به حرکت‌های معنوی، بزرگ‌منشی، گذشت و ایثار نیاز داریم عنوان کرد: اگر می‌خواهیم صحبت‌های ما موثر واقع شوند، باید روحیه مجاهدانه‌ای داشته باشیم.

 

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» نیز پیرامون اهمیت و جایگاه حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: این حوزه‌ها در بخش‌های آموزش، پژوهش و تبلیغ فعال و تاثیرگذار هستند و از برکات نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند که امروزه در قسمت‌های مختلف اثرگذار واقع شده‌اند.

 

مسئول هیئت امنا حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) اندیمشک ادامه داد: خوشبختانه حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی به موفقیت‌هایی دست یافته و در برنامه‌های سطح شهرستان اندیمشک از جمله رزمایش کمک مومنانه، راه‌اندازی کارگاه تهیه و تولید ماسک و ... هم حضور فعالی داشته است.

 

وی اذعان کرد: اساتید حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) اندیمشک با توجه به شرایط کرونایی، درس‌ها را با استفاده از فضای مجازی به نحو شایسته‌ای ارائه می‌دهند.

 

همچنین «منیره توکلی» مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) اندیمشک گزارش عملکردی را از فعالیت‌ها، اقدامات و برنامه‌های این حوزه بیان کرد.

 

کد خبر 1030784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha