سکونت ۲۵۰ هزار نفر در مناطق آسیب پذیر لرستان

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، گفت: ۲۵۰ هزار نفر در ۴۸ منطقه آسیب پذیر لرستان در حال سکونت هستند و این مناطق محلی برای ایجاد آسیب های اجتماعی شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین«سیداحمدرضا شاهرخی»، امروز(5 اسفند) در دیدار با معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه استان لرستان از غافله عمران و آبادانی عقب مانده است،  اظهار داشت: نرخ بالای بیکاری، تورم بالا، عدم رونق مطلوب کسب و کار آثار زیان باری در استان بر جای گذشته است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را غیر قابل انکار عنوان کرد و افزود: برای رفع مشکلات و خدمت به مردم باید اقدامات گسترده ای در سایه مدیریت و برنامه ریزی صورت گیرد.

 

وی به وجود مشکلاتی همچون افزایش معتادین، خرید و فروش مواد مخدر، آسیب‌های اجتماعی، طلاق، خرید و فروش سلاح اشاره کرد و گفت: از همه ظرفیت ها برای کاهش آسیب ها و مشکلات اجتماعی باید استفاده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: رفع مشکل بیکاری جوانان در کاهش آسیب های اجتماعی و جلوگیری از بروز مشکلات نقش بسزایی دارد.

 

وی در ادامه یادآور شد: لرستان در زمینه های گردشگری، کشاورزی، منابع آبی، دامپروری و... ظرفیت های خوبی دارد و از این فرصت ها باید برای رفع مشکل بیکاری جوانان بهره مند شد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان به وقوع دو بار سیلاب در لرستان و خسارت‌های فراوان به استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۷ هزار میلیارد از خسارت‌های سیلاب هنوز جبران نشده است.

 

وی در پایان یادآور شد: اگر در چند سال این خسارت‌های ناشی از سیل جبران شود، به شرایط اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ و زمان وقوع سیلاب بر می‌گردیم.

 

وی از وجود 48 منطقه آسیب پذیر در استان لرستان خبر داد و گفت: در مجموع حدود ۲۵۰ هزار نفر در این مناطق سکونت دارند و این مناطق محلی برای ایجاد آسیب‌های اجتماعی و توزیع مواد مخدر شده‌اند.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: با ایجاد مراکز ورزشی و تفریحی در این مناطقو بهره مندی از فعالیت  گروه های انقلابی و جهادی می‌توان در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی اقدام کرد.

کد خبر 1030791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha